همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به افزایش تصادف اتوبوس‌ها در کشور در نوروز امسال از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات ناوگان مسافربری و شرکت‌های متخلف در این زمینه از امروز خبر داد.

اتوبوس پلیس

 سردار اسکندر مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون حدود 15 فقره تصادف اتوبوس در کشور رخ داده است که در پی آن متاسفانه جمع زیادی از هموطنان کشته و زخمی شده‌اند.

 وی با اشاره به حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل کاروان راهیان نوروز در روز اول عید در محور جیرفت تصریح کرد: اتوبوس حادثه دیده متعلق به تعاونی یک شرکت ایران پیما بود که این تعاونی به دلیل تخلف و تقصیر تصادف این اتوبوس تا اطلاع ثانونی تعطیل شده است.

 به گفته رئیس پلیس راهور ناجا خستگی و خواب آلودگی، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ مهمترین علل وقوع تصادفات اتوبوس‌ها در نوروز امسال بوده است.

 وی ضمن هشدار به رانندگان ناوگان مسافربری از آغاز طرح تشدید برخورد با این دسته از رانندگان متخلف و تعاونی‌ها و پایانه‌های مسافربری مقصر در تصادفات خبر داد و به ایسنا گفت: براساس ابلاغیه صورت گرفته از روز پنجشنبه (4 فروردین) به شدت با این دسته از متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

 رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش 15 درصدی توقیف خودروهای ناوگان مسافربری در نوروز امسال خبر داد و تصریح کرد: در عین حال برخورد با تخلفات حادثه‌ساز این دسته از خودروها با به کارگیری بازرسان نامحسوس حدود 20 درصد و برخورد با مجموع تخلفات این ناوگان حدود 30 درصد افزایش داشته است.

 وی با اشاره به این که اتوبوس‌های فاقد راننده کمکی در مسیرهای تعیین‌شده حق تردد ندارند، هشدار داد:‌ اتوبوس‌های متخلف در این خصوص حتما متوقف خواهند شد.

کد خبر 130936
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز