همشهری آنلاین: رییس پلیس راهور ناجا از رانندگان خواست با توجه به ناپایداری‌های جوی و لغزندگی جاده‌ها، در سفرهای نوروزی با سرعت مطمئن رانندگی کنند.

 سردار سرتیپ اسکندر مومنی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر با بیان این که بسیاری از استان‌های غربی، شمالی و شرقی کشور جو ناپایداری داردند گفت: به علت بارندگی‌ جاده‌ها لغزنده شده است و به همین علت رانندگان باید با سرعت مطمئن حرکت کنند.

 رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر این که حداکثر سرعت درج شده بر روی تابلوها متناسب با اوضاع جوی و دید مناسب است؛ اضافه کرد: راننده علاوه بر مهارت های رانندگی، باید متناسب با توانایی خودرو و شرایط جاده تصمیم بگیرد که با چه سرعتی حرکت کند تا بتواند خودرو را در کمترین زمان ممکن متوقف کند.

 فرمانده راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در ادامه گفت: جاده‌های برون شهری عمدتا پرحجم، اما ترافیک در آنها روان است.

 وی به مسافران نوروزی که مرحله اول سفر خود را سپری کرده‌اند، توصـیه کرد؛ همچون "سفر رفت"، "سفر بازگشت" خود را هم مدیریت کنند و بازگشت را به لحظات پایانی و روز آخر نگذارند تا از بروز راه‌بندان‌ها و ترافیک سنگین در روزهای پایانی سال جلوگیری شود.

 سردار مومنی با بیان این که حوادث و سوانح جاده‌ای نسبت به گذشته کمتر شده است گفت: رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از شتاب و عجله می‌توانند در جلوگیری از این حوادث کمک و برخی نقص‌ها را جبران کنند.

کد خبر 130914
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز