پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

همشهری‌آن‌لاین- محمد رسولی: در حالیکه رقابت بین تلویزیون‌های کریستال مایع ( LCD) و پلاسما بالا گرفته است، شرکت شارپ تلویزیون LCD‌ خود را با سایز 108 اینچ به مشتریان معرفی کرد.

این تلویزیون غول‌پیکر که در حال حاضر بزرگترین در نوع خود محسوب می‌شود دارای سرعت رندر بالا و دریافت و پخش مناسب برای تصویرهای بزرگ است.
سال گذشته شرگت سامسونگ تلویزیون 102 اینچی را روانه بازار کرده بود که تا امروز بزرگترین تلویزیون LCD ‌محسوب می‌شد، ولی اکنون شارپ از آن پیشی گرفته است.

از حدود یک سال پیش تمام تولیدکنندگان مطرح تلویزیون در جهان نظیر شارپ، سامسونگ، LG، فیلیپس، توشیبا و پاناسونیک تصمیم گرفتند نرخ تکرار صفحه LCD‌ خود را از 60 به 120 افزایش دهند که این موضوع باعث هموار شدن لبه‌های تصاویر و در نتیجه بالا رفتن کیفیت شد. بسیاری از آن‌ها با قرار دادن فریم جدید بین فریمهای اصلی باعث بالارفتن کیفیت کار شده‌اند. به عنوان مثال بین فریم A و B فریم  دیگری قرار داده‌اند بنام فریم A+B که خلاء موجود در بین آن‌ها را از بین ببرد.
با تمام تلاش‌های انجام شده، بسیاری از مردم اعتقاد دارندکیفیت تلویزیون‌های پلاسما بهتر از LCD هاست و همین باعث رقابت بسیار بین این دو مدل  از تلویزیون گردیده است. در حال حاضر هر دو مدل دارای مشتریان بسیاری هستند و پیشرفت‌های  چشمگیری نیز دارند. 
قیمت این تلویزیون 108 اینچی هنوز اعلام نشده ولی قیمت تلویزیون 103 اینچی سامسونگ در سال گذشته 70000 دلار بود.

البته در مورد این تلویزیون جدید یک مشکل وجود دارد: بعید به نظر می‌رسد بتوان آن را به راحتی وارد منزل کرد.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 13088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز