دوشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخست وزیر هند با تبریک عید نوروز گفت: نوروز نمادی از تنوع غنی فرهنگی و جشن آن تقویت پیوندهای برادری است

Manmohan Singh

به گزارش ایرنا، مان موهان سینگ در پیامی به مناسبت شروع جشن سال نو ایرانی افزود: نوروز نقطه اوج جشن فصل به طور سنتی بوده و منادی صلح و رفاه برای اقوام مختلف است.

دکتر سینگ افزود: جشنواره نوروز همواره نمادی از تنوع غنی از فرهنگ ما و جشن آن بر تقویت پیوندهای برادری در جامعه ما می‌افزاید.

نخست وزیر هند گفت: نوروز در اصل نور جدید و سال نو در تقویم ایرانی و جشن های سنتی است و نوروز همچنین به طور گسترده ای به عنوان سال نو فارسی خوانده می شود و جشن گرفته می‌شود.

وی گفت: نوروز در بین مردم مختلف از جمله مردم ایران، افغانستان و کردها جشن گرفته می‌شود و در بسیاری از دیگر نقاط جهان از جمله بخش‌هایی از آسیای مرکزی، قفقاز ، آسیای جنوبی، شمال غرب چین، کریمه و برخی از کشورهای حوزه بالکان گسترش دارد.

نخست وزیر هند گفت: نوروز نشانه اولین روز بهار و آغاز سال در تقویم ایرانی است و این جشن در روز اعتدال بهاری نجومی که معمولا در تاریخ 21 مارس یا روز قبل یا پس از آن بسته به جایی که مشاهده می‌شود رخ می‌دهد.
سینگ گفت: تعطیلات نوروز مهم ترین تعطیلات در ایران است و آماده سازی برای نوروز در اسفندماه آخر زمستان در تقویم فارسی خورشیدی شروع می‌شود.

کد خبر 130864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز