چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: ارزش طلا در بازارهای جهانی به زیر 1400دلار در هر اونس کاهش یافت.

ژاپن

 کارشناسان افت محسوس قیمت طلا در روزهای اخیر را بیش از هر عامل دیگری به وقوع زلزله و سونامی در کشور ژاپن ربط می‌دهند؛ به‌ویژه اینکه مقامات توکیو اعلام کرده‌اند برای پوشش هزینه‌های مالی‌شان ناچار به فروش بخشی از فلزات گرانبهای خود از جمله طلا هستند؛ اقدامی که به‌نظر می‌رسد در روزهای آینده عملی شود.

به گزارش همشهری،  در بازارهای جهانی هر اونس طلا روی مرز 1400 دلار در نوسان بود که اثر کاهنده‌ای بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی ایران هم گذاشت.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به کاهش قیمت جهانی و داخلی طلا در روز جاری، به تشریح دلایل این نوسانات پرداخت و با اشاره به آثار زلزله و سونامی ژاپن بر بازارهای طلا گفت: ز سکه طرح جدید 386هزار تومان و ربع‌ سکه 105000تومان فروخته شد.

به گزارش فارس، محمد کشتی‌آرای نوسان لحظه‌ای قیمت‌های طلا را ناشی از ارزان‌شدن قیمت طلا در بازارهای داخلی و خارجی عنوان و تصریح کرد: سونامی ژاپن دلیل اصلی این کاهش قیمت است؛ به‌دلیل پایین آمدن مصرف نفت در ژاپن قیمت جهانی نفت نیز کاهش یافته و از همین رو قیمت طلا نیز ارزان شده است. به گزارش همشهری، هر قطعه سکه طرح جدید و قدیم طلا در بازار تهران به‌ترتیب 430 و 386 هزار تومان فروخته شد.

کد خبر 130657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز