چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۵
۰ نفر

بر اساس آمار منتشر شده از سوی اورژانس کشور، حوادث چهارشنبه‌سوری 1126 مجروح داشته است.

مجروح

همچنین دو نفر در شیراز و یک نفر در مهاباد بر اثر انفجار مواد محترقه جان خود را از دست دادند. این درحالی است که پزشکی قانونی نیز از کشته‌شدن یک جوان در تهران به‌دلیل انفجار مواد آتش‌زا خبر داد. براساس خبری که فارس منتشر کرده‌است، غلامرضا معصومی، رئیس اورژانس کشور گفت: تاکنون در کل کشور 1126مجروح در حوادث چهارشنبه آخر سال تا ساعت 9 صبح دیروز اعلام شده است که در تفکیک جنسیتی این تعداد 926 مورد مرد و 200 مورد زن بوده‌اند.

به گفته‌ رئیس اورژانس کشور، از این تعداد مجروح 461 مورد اعزام به بیمارستان و 665 مورد درمان در محل حادثه داشتیم و متأسفانه 15 مورد قطع عضو در حوادث چهارشنبه‌سوری رخ داده است.معصومی با بیان اینکه 408مورد آسیب چشمی نیز در این حوادث اتفاق افتاد، ادامه داد: همچنین 3 نفر از هموطنانمان در این حوادث جان باختند که 2مورد آنها در شیراز و یک مورد در مهاباد اتفاق افتاد.

کاهش 50 درصدی حوادث چهارشنبه آخر سال

در عین حال فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش 50 درصدی حوادث چهارشنبه آخرسال گفت: در گذشته مراسم چهارشنبه آخر سال به مراسم چهارشنبه‌سوزی تبدیل شده بود اما در سال‌های اخیر توجه مردم به هشدارهای مسئولان منجر به کاهش آسیب‌ها و تلفات شده است.

وی افزود: همه‌ساله شاهد کاهش 40 تا 50 درصدی آمار تلفات و حوادث ناشی از مراسم چهارشنبه آخر سال هستیم؛ به‌نحوی که در سال گذشته حدود 800 نفر در این مراسم آسیب دیدند اما این آثار در شب گذشته به 360 نفر کاهش یافت. فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: مجموع میزان حوادث امسال، 50 درصد نسبت به حوادث سال گذشته کاهش داشته است.

کد خبر 130640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز