فرمانده نیروی انتظامی گفت: در طرح سفرهای نوروزی بازرسان نامحسوس پلیس و نگهبانان محله به کمک آمده‌اند و 500هزار نفر نیرو در جاده‌های کشور برای اجرای موفقیت‌آمیز این طرح حضور دارند.

پلیس

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در رزمایش طرح نوروزی گفت: پلیس با رانندگان خطرآفرین که 25درصد کل رانندگان هستند، برخورد قاطع می‌کند.وی از مردم خواست موضوع مسافرت خود را به اقوام نزدیک یا کلانتری محل اطلاع دهند. بعد هنگام مسافرت هر جایی چادر نزنند و در اقامتگاه‌های مورد تأیید اسکان بیابند.

فعالیت گشت‌های بسیج در شب‌های نوروز

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در ایام نوروز برای شهرهای مهمان‌پذیر، راه‌ها و شهرهایی مانند تهران که خالی از سکنه می‌شوند، تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ شده و امنیت آنان به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است.احمدی مقدم افزود: گشت‌های بسیج با همکاری پلیس، شبانه به فعالیت می‌پردازند تا امنیت به‌طور کامل در ایام نوروز تأمین شود. همچنین نیروهای کمکی نیز از مراکز مختلف به خدمت گرفته می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: همچنین تأمین امنیت در مراکز مهمان‌پذیر، اقامتی و تفریحی بسیار مورد توجه پلیس قرار دارد.
وی در مورد آمار تلفات جاده‌ای گفت: در بهمن‌ماه آمار تلفات کاهش قابل‌قبولی داشت که بسیار امیدوار‌کننده بود و می‌تواند افزایش تلفات در ماه‌های میانی سال را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و کاهش دهد.

احمدی مقدم گفت: امیدواریم در جمع بندی آمار شاهد کاهش تلفات ناشی از تصادفات در سال‌جاری باشیم.فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: با توجه به اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی، هدفمندی یارانه‌ها، توجه مردم به حمل‌ونقل عمومی و رعایت قانون توسط مردم، کاهش مناسبی را در تصادفات خواهیم داشت.احمدی مقدم با اشاره به برنامه‌های سال آینده پلیس گفت: در سال آینده در همه عرصه‌ها به‌ویژه خدمات الکترونیک و افزایش اشراف اطلاعاتی گام‌هایی بسیار جدی برداشته می‌شود تا اصطکاک بین مردم و پلیس کاهش یابد.

100هزار بازرس نامحسوس

در این مراسم رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از فعالیت 100هزار بازرس نامحسوس در طرح نوروزی خبر داد و گفت:‌میزان سفرها در نوروز امسال افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.سردار اسکندر مؤمنی گفت: به همین دلیل توان و نیروهای پلیس و سایر دستگاه‌ها در طرح نوروزی امسال 30‌درصد افزایش می‌یابد.

کد خبر 130638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز