همشهری آنلاین: پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل متحد مبنی بر درخواست تصویب قانون ایجاد منطقه پرواز ممنوع در لیبی تهیه شد.

شورای امنیت سازمان ملل

  به گزارش ایلنا به نقل از شین‌هوا، «لی بائودونگ»، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را در ماه مارس برعهده دارد، اعلام کرد قرار است شورای امنیت صبح  امروز ( چهارشنبه 25 اسفند) برای گفت‌وگو درباره اعمال منطقه پرواز ممنوع برفراز لیبی نشست برگزار کند.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که سه‌شنبه شب صدای شلیک سلاح‌های ضد هوایی و همچنین آتش سنگین توپخانه در بنغازی شنیده شد.

پیش از شنیده‌شدن این صداها، ارتش لیبی اعلام کرده بود که محل‌های استقرار مخالفان را در این شهر به‌زودی هدف حمله قرار خواهد داد.

با این حال هیچ هواپیمایی که به مواضع مخالفان نزدیک شود، دیده نشد.

آتشبارهای ضد هوایی مخالفان حدود ساعت 11 شب به وقت محلی شلیک کردند و مسیر شلیک گلوله‌ها بر فراز آسمان این شهر به وضوح دیده می‌شد. همچنین صدای شلیک توپخانه سنگین و انفجارها و صدای آژیر آمبولانس‌ها نیز شنیده می‌شد که ظاهرا از سمت جنوب شرقی این شهر بود.

از سوی دیگر، «خالد کئیم»، معاون وزیر خارجه لیبی گفت: دولت طرابلس امیدوار است که در عرض چند روز آینده کنترل کامل خود را بر تمام مناطق تحت کنترل شورشیان به‌دست آورد.

کئیم که با خبرگزاری «رویترز» مصاحبه می‌کرد، افزود: نیروهای مسلح به منظور اتحاد دوباره کشور و متحد نگه داشتن آن باید کنترل خود را بر شماری از شهرها بار دیگر به دست گیرند.

وی افزود: دولت لیبی بر این اعتقاد است که حداکثر سه هزار انقلابی در بنغازی در مقابل نیروهای دولتی قرار دارند.

کد خبر 130630
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز