همشهری آنلاین: آمار منتشر شده توسط انجمن مطبوعات آمریکا نشان می‌دهد درآمدهای تبلیغات در روزنامه‌های چاپی با کاهش هزینه‌های تبلغات آنلاین و روی آوردن مشتریان به تبلیغ در فضای سایبر، به پایین ترین حد خود در 25 سال گذشته رسیده‌است.

ads-rev-slam

به گزارش اسوشیتدپرس، در سال گذشته میلادی مشتریان خدمات تبلغاتی 25.8 میلیارد دلار برای تبلیغ در روزنامه‌های چاپی هزینه کردند. از سال 1985 که این میزان 25.2 میلیارد دلار برآورد شده چنین کاهشی بی سابقه است.

همچنین در هر 5 سال درآمد تبلیغات روزنامه‌های چاپی که مهمترین درآمد این رسانه‌هاست در آمریکاست کاهش چشمگیری داشته‌است. حتی با بهبود وضع اقتصادی آمریکا از سال 2009، رشد رسانه‌های آنلاین و همچنین ارزان یا حتی مجانی بودن تبلیغات آن‌ها باعث علاقه مند شدن مشتریان به تبلیغ در اینترنت شده‌است.

در سال گذشته میلادی درآمد تبلیغات آنلاین با 11 درصد افزایش از سال گذشته آن به 3 میلیارد دلار رسید. در همین دوره درآمد تبلیغات چاپی روزنامه‌ها با 8 درصد کاهش به 22.8 میلیارد دلار رسید. پیش از سال 2006 این میزان برای روزنامه‌های چاپی 47 میلیارد دلار بود.

روزنامه‌های چاپی در چند سال اخیر برای جبران کاهش درآمد‌ها مجبور به اخراج کارمندان، افزایش قیمت روزنامه‌ها یا حتی اعلام ورشکستگی کرده‌اند. بعضی دیگر از رشد بازار دستگاه‌های قابل حمل نظیر کامپیوترهای تبلت و گوشی‌های موبایل استفاده کرده‌اند و می‌خواهند کاربران این دستگاه‌ها را به خود جذب کنند.

مطالعات نشان می‌دهد کاربران کامپیوترهای تبلت علاقه بیشتری به مرور خبرها و نگاه کردن عکس و فیلم خبری نسبت به دیگر کاربران رسانه‌های خبری دارند. این امر می‌تواند به رسانه‌های خبری در افزایش درآمدها از طریق افزایش تعرفه‌های تبلیغات خود برروی این دستگاه کمک کند.

کد خبر 130609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز