چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ژاپن عملیات جلوگیری از ذوب را در نیروگاه آسیب‌دیده‌اش معلق کرد.

ژاپن

این تصمیم به دنبال بالارفتن میزان تشعشع و خطرناک‌بودن حضور در این نیروگاه، گرفته‌شده است.

یوکیو ادانو، رئیس دفتر کابینه اعلام کرد کارگرانی که به شکلی آشفته و عصبی در حال تلاش برای اب ریختن روی راکتورها هستند بایستی عقب بکشند.

او گفت:"کارگران درحال حاضر نمی‌توانند کارهای بسیار کوچک را هم در نیروگاه انجام بدهند.به‌خاطر خطر رادیواکتیو وضعیت در حال آماده‌باش است."

بحران هسته‌ای هشدار در سطح بین‌المللی را درپی داشته است و تا حدی نیز بر تراژدی بشری که روز جمعه به‌دنبال وقوع زلزله و سونامی رخ داد؛ سایه‌افکنده است.حادثه‌ای که به احتمال زیاد 10هزار نفر کشته برجای گذاشته و به نیروگاه هسته‌ای ژاپن به شدت آسیب رسانده‌است.

از آن پس، مقامات دیوانه‌وار تلاش کرده‌اند تا از بروز فاجعه‌ای محیط زیستی درمجتمع دای-ایچی فوکوشیما جلوگیری کنند.این نیروگاه در شمال‌شرقی ژاپن در 220کیلومتری شمال توکیو قرار دارد.

ادانو گفت که دولت قصد دارد از نیروی نظامی آمریکا کمک بخواهد.او این مسئله را بازنکرد.ادانو اظهار داشت دولت کشورش هنوز مشغول بررسی چراییی و چگونگی پیشنهادهای مختلف کمک از سوی دیگر کشورهاست.

افزایش میزان تشعشع بنا به گفته مقام‌های رسمی آژانس امنیت هسته‌ای ژاپن، ظاهرا نتیجه آتش‌سوزی در راکتور شماره 4 مجتمع است.

کد خبر 130579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز