چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

هرچه که هست در ایام نوروز باید زمانی برای دیدن فیلم‌های سینمایی که از تلویزیون پخش می‌شود در نظر گرفت. 118 فیلم از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌شود. برخی از این فیلم‌ها از فیلم‌های روز سینمای جهان هستند.

حلقه فیلم

 نکته مهم در این بین تنوع فیلم‌هایی است که قرار است از شبکه‌های تلویزیون پخش شود؛ فیلم‌های اکشن، ترسناک، کمدی و خانوادگی در این ایام پخش خواهد شد. شبکه یک سیما سیاست پخش فیلم‌های خود را بر اساس ترکیبی از فیلم‌های ایرانی وخارجی تدارک دیده‌است و فیلم‌های شبکه دو سیما به‌دلیل سیاستی که دارد بیشتر متکی به سلیقه کودکان و نوجوانان است. شبکه 3 هم با توجه به تمرکزش بر جوانان، فیلم‌های روز آمریکایی، اکشن والبته هندی را پخش می‌کند.

شبکه 4 سیما، مخاطب ویژه را در نظر گرفته و فیلم‌های شاخص ایرانی در این بین بیشتر دیده می‌شود؛ فیلم‌هایی همچون بی‌‌پولی به کارگردانی حمید نعمت‌الله و کنعان به کارگردانی مانی حقیقی. اما اسامی فیلم‌هایی که شبکه تهران اعلام کرده نشان‌دهنده این است که برخلاف سال‌های گذشته که فیلم‌های روز را می‌شد از این شبکه دید، این‌بار فیلم‌های بی‌نام و نشان از این شبکه به نمایش درمی‌آید.طبق روال همه ساله تلویزیون، این لیست ممکن است چه در زمان و چه در ساعت پخش دچار تغییراتی بشود اما طبق برنامه‌ای که اعلام شده، قرار است شبکه اول در ساعت 16:10، شبکه دوم در ساعت 17، شبکه سوم در ساعت 24، شبکه چهارم در ساعت 18 و شبکه تهران درساعت 23 فیلم‌های خود را پخش کنند. در این گزارش نگاهی داریم به چند فیلم سینمایی که در این ایام پخش می‌شوند.

شاتر آیلند

خلاصه داستان:تدی دانیلز و همکارش چاک ایول ماموریت می‌یابند که برای تحقیق درباره مفقود شدن یکی از خطرناک‌ترین مجرمان روانی (زنی به نام ریچل که به جرم خفه کردن ۳ فرزند خود در آب محکوم شده‌است) به جزیره کوچکی در حوالی شهر «بوستون» به نام «جزیره شاتر» بروند و... .
کارگردان: مارتین اسکورسیزی
بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، مارک روفالو، بن کینگزلی و میشله ویلیامز
زمان پخش: شنبه 28 اسفند
شبکه اول سیما

تلقین

خلاصه داستان: کاب که یک متخصص نفوذ به خواب‌های دیگران و سرقت از آنهاست، روزگار خوشی را سپری نمی‌کند و... .
کارگردان:کریستوفر نولان
بازیگران: لئوناردو دی‌‌کاپریو و آلن بیچر و جوزف گوردون
نکته: این فیلم برنده4 جایزه از هشتاد وسومین دوره اسکار شده‌است.
زمان پخش: جمـعـه 5فروردین
شبکه اول سیما

به دنبال اریک

خلاصه داستان: اریک یک پستچی و طرفدار متعصب فوتبال است که زندگی‌اش در حال فرورفتن در یک بحران است.
کارگردان: کن لوچ
بازیگران: استیو اوتس، اریک کانتونا، استفانی بایشاپ و ژرارد کرنز
زمان پخش:چهارشنبه 10 فروردین
شبکه اول سیما

قلمرو حیوانات

خلاصه داستان: قصه این فیلم به نباریدن باران در سرزمین حیوانات و مشکلاتی که خشک شدن نامعلوم سرزمین حیوانات به‌دنبال دارد مربوط می‌شود.
کارگردان: رنهارد کلوس
زمان پخش:سه شنبه دوم فروردین
شبکه دو سیما

ایکچان توبوکو

خلاصه داستان: داستان فیلم به زندگی پسر بچه‌ای به‌نام یوشیو می‌پردازد که پدر و مادر وی به‌دلیل نداشتن رابطه گرم و صمیمی مشکلاتی را برای خود و تنها فرزندشان به‌وجود می‌آورند.
کارگردان: توشی هیکو
بازیگران: آراشی فاکاسا و اوری توماساکا
زمان پخش: یکشنبه 29 اسفند
شبکه دو سیما

هاچ زنبور عسل

خلاصه داستان: زندگی زنبوری به نام هاچ را به تصویر می‌کشد که مدت‌هاست بر اثر حمله زنبورهای قرمز به کندویشان مادر خود را گم کرده و به‌دنبال وی راهی سرزمین‌های مختلفی می‌شود.
زمان پخش: چهارشنبه 10 فروردین
شبکه دو سیما

پدر

خلاصه داستان: بعد از ازدواج 2 جوان، زن باردار می‌شود. پدر به‌دلیل اینکه می‌خواهد در کار سیاسی شرکت کند زن را تشویق به سقط جنین می‌کند ولی زن قبول نمی‌کند و به ناچار از هم جدا می‌شوند و... .
کارگردان: بالکی
بازیگران: آمیتا باچان و آبهیشک باچان
زمان پخش: چهارشنبه 3فروردین
شبکه 3 سیما

گردشگر

خلاصه داستان: «پی‌یر» از یک تبهکار 744 میلیون یورو دزدیده است. پلیس فرانسه همسر او «آلیس» را تحت نظر دارد تا پی‌یر را دستگیر کند و... .
کارگردان: فلورین هنکل
بازیگران: جانی دپ و آنجلینا جولی
زمان پخش: دوشنبه اول فروردین
شبکه 3 سیما

افسانه جادوگر

خلاصه داستان: مرلین پیرمرد جادوگری است که هنگام مرگ به شاگرد خود بالتازار خطر جادوگر شیطانی مورگانا را یادآوری کرده و می‌گوید در آینده کسی که جانشین او خواهد شد، می‌تواند مورگانا را نابود کند.
کارگردان: جون ترتلتاب
بازیگران: نیکولاس کیج و جی باروشل
زمان پخش: پنجشنبه 4‌فروردین
شبکه 3 سیما

شبح نویسنده

خلاصه داستان: نویسنده‌ای می‌خواهد خاطرات نخست‌وزیر اسبق انگلیس را بنویسد. او وارد خانه آنها شده و متوجه مسائل عجیبی می‌شود.
کارگردان: رومن پولانسکی
بازیگران: ایوان مک گریگور، پیرس برازان و الویا ویلیامز
زمـان پــخش: جمعه 12 فروردین
نکته: این اثر آخرین ساخته رومن پولانسکی، کارگردان
لهستانی الاصل است.
شبکه 3 سیما

شهر

خلاصه داستان: در یکی از محله‌های شهر بوستون، یک گروه سرقت تشکیل شده است. آنها بعد از دزدی از بانک، رئیس بانک را که یک خانم است با خود می‌برند و در گوشه‌ای از شهر کنار دریا رها می‌کنند و گواهینامه‌اش را نیز می‌گیرند و... .
کارگردان: بن افلاک
بازیگران: باسیل ایوانیک و گراهام کینگ
زمان پخش: یکشنبه 7‌فروردین
شبکه 3 سیما

کد خبر 130575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز