همشهری‌آنلاین: اولین هم اندیشی حافظان، قاریان و حاملان مجتمع آموزش عالی امام خمینی قم وابسته به جامعة المصطفی العالمیه عصر امروز 24 اسفندماه در سالن شهید صدر این مجتمع برگزار شد.

قرآن

به گزارش ایکنا شعبه قم، عبدالرضا شریفی مدیر اداره قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی امام خیمنی در حاشیه برگزاری این همایش گفت: این هم اندیشی با حضور 100 نفر از حافظان و قاریان ممتاز این مجتمع که از میان هزار و 700 طلبه غیرایرانی برگزیده شده اند برگزارشد.

وی ادامه داد: هدف از این هم اندیشی ارایه پیشنهادات حافظان و قاریان این مجتمع برای بهره مندی از این نظرات در سیاستگزاری قرآنی مجتمع است.

شریفی تصریح کرد: تاسیس مجمع قاریان و حافظان مجتمع، تشکیل گروه تواشیح و برپایی کلاس های تربیت معلم قرآن از جمله برنامه هایی است که در این هم اندیشی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: واگذاری برنامه های قرآنی به انجمن های قرآن و حدیث مجتمع برای اجرا و نظارت و سیاستگزاری توسط اداره قرآن و حدیث از دیگر محورهای مورد بحث در این هم اندیشی بود.

شریفی با بیان اینکه هم اکنون هفت انجمن قرآنی و حدیثی در این مجتمع مشغول فعالیت هستند تصریح کرد: اداره تنزیل پاکستان، انجمن نور تاجیکستان و انجمن فکر اسلامی از جمله انجمن های فعال مجتمع در حوزه قرآن و حدیث است.

کد خبر 130567
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز