واشنگتن: بیش از 42‌درصد از افراد ثروتمند شرکت کننده در یک نظرسنجی اعلام کرده‌ اند که با داشتن سرمایه‌ای زیر7.5 میلیون دلار خود را پولدار نمی‌دانند.

در این نظرسنجی که از هزار میلیونر آمریکایی صورت گرفته است افراد بسیاری با وجود اینکه نامشان در فهرست افراد پولدار این کشور قرار دارد تاکید کرده‌اند که هنوز خودشان را ثروتمند نمی‌دانند و به‌همین خاطر باید تلاش بیشتری برای سرمایه‌گذاری‌های مختلف داشته باشند. میانگین ثروت شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی 5.6 میلیون دلار بوده است و همگی آنها به گفته موسسه انجام دهنده این نظرسنجی زندگی مجللی دارند. مسؤلان انجام این نظرسنجی می‌گویند پولدارهای آمریکا خوشبین‌تر شده‌اند چون در سال گذشته 49‌درصد شرکت‌کنندگان خودشان را ثروتمند نمی‌دانستند.

ضریب‌هوشی بالاتر از انیشتین

لندن: دختر 11‌ساله‌ای در انگلیس با داشتن ضریب هوشی(IQ) 162 اکنون باهوش‌تر از افراد مشهوری مانند انیشتین و بیل‌گیتس به حساب می‌آید. ویکتوریا کووی به‌تازگی توانسته است با شرکت در آزمونی که توسط منسا( سازمان ویژه افراد با ضریب هوشی بالا) برگزار شده است ضریب‌هوشی 162‌را به دست بیاورد. افراد مشهوری مانند استیون هاوکینگ(فیزیکدان نظری)، آلبرت انیشتین و بیل گیتس ضریب هوشی 160 دارند. 4‌مدرسه مهم جهان تاکنون به ویکتوریا کووی پیشنهاد بورس تحصیلی داده‌اند اما او می‌گوید فعلا از کوچک‌ترین لحظات زندگی‌اش هم لذت می‌برد. این دختر انگلیسی که به حل کردن سرگرمی‌های فکری علاقه خاصی دارد امیدوار است در آینده در رشته بیولوژی تحصیل کند.

عرضه کفش‌های اسبی

لندن: یک شرکت طراح کفش و لباس در انگلیس به تازگی کفش‌هایی با شکل و شمایل پای اسب به بازار عرضه کرده است! این کفش‌ها که هزار و 300 پوند قیمت دارند با فناوری روز تهیه شده‌اند اما روی هر کدام از آنها دست‌کم 5‌هزار تار موی طبیعی اسب وجود دارد. قراراست این کفش‌ها به‌زودی در یک جشنواره برای امور خیریه به فروش برسند اما تاکنون استقبال خوبی از این طراحی جدید نشده است. منتقدان می‌گویند کفش‌های جدید برای زیبایی یا راحتی بیشتر طراحی می‌شوند اما در ساخت این کفش هیچ‌کدام از این مسائل رعایت نشده است و کسی حاضر نیست با پوشیدن آنها مانند یک اسب شود. مسئولان این شرکت با وجود این اعتقاد دارند که خریدار مناسبی برای این محصول پیدا خواهد شد.

تبلیغات هوشمند

واشنگتن: تبلیغات تلویزیونی هرچند برای شبکه‌ها درآمدزایی دارد اما افزایش آنها باعث کاهش بیننده‌های تلویزیونی می‌شود. به همین خاطر چند شبکه تلویزیونی کابلی قصد دارند در طرحی ویژه تبلیغات تلویزیونی خود را هدفمند کنند. بر اساس این طرح، تبلیغات تلویزیونی فقط بر اساس علایق و ذائقه هرمخاطب پخش می‌شود و به همین خاطر بینندگان از دیدن آگهی‌هایی که فایده‌ای برایشان ندارند خلاص می‌شوند. تحقیقات انجام این طرح که با عنوان «تبلیغات هوشمند» مشهور شده است نشان می‌دهد که پخش کلی تبلیغات در 50‌درصد موارد کارایی لازم را ندارد. طراحان این پروژه که امیدوار هستند تا 2‌سال آینده اجرایی شود می‌گویند صاحبان آگهی می‌توانند به این وسیله تبلیغات خود را به مخاطب مناسب برسانند.

کد خبر 130563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز