همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت پلیس فروش مواد محترقه کم خطر را منع نکرده است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه رسم و رسومات چهارشنبه آخرسال جزو رسومات قدیمی در کشور بوده و جنبه‌های دیگری مانند قاشق‌زنی و ... نیز داشته که هم‌اکنون کنار رفته است گفت:‌ در قدیم استفاده از موادانفجاری، ترقه و غیره در این آیین نبوده و تنها نسبت به روشن‌کردن بوته اقدام می‌کردند اما زندگی شهری موجب شد که این مراسم توام با خسارات و تلفاتی نیز همراه شود.

 وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سالهای اخیر میزان تلفات و خسارات چهارشنبه آخرسال به شدت کاهش یافته است، گفت: خوشبختانه با همکاری خوب مردم هم بازه زمانی استفاده از موادمحترقه و هم استفاده از موادمحترقه غیرمجاز به شدت در کشور کاهش یافته است. از سوی دیگر در سال جاری نیز عرضه موادمحترقه غیرمجاز در بازار کم شده و متعاقب آن کشفیات این مواد نیز کاهش داشته است.

 به گفته احمدی‌مقدم، پلیس امسال فروش مواد محترقه کم‌خطر را منع نکرده است.

 وی با اشاره به اینکه حضور پلیس در چهارشنبه آخر سال امسال نسبت به سال گذشته حتما پررنگ‌تر خواهد بود گفت: قطعا پلیس با افراد معدودی که هنجارشکنی کرده و ایجاد مزاحمت کنند، برخورد می‌کنند و بر اساس هماهنگی صورت گرفته با دستگاه قضایی این افراد تا پایان نوروز در بازداشت باقی می‌مانند.

 فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس به هیچ عنوان علاقه‌ای ندارد تا در آستانه سال نو با شهروندان برخورد کند تاکید کرد: در عین حال برای حفظ امنیت مردم باید با معدود افرادی که موجب ناراحتی و به خطر افتادن جان خود و دیگران می‌شوند برخورد صورت گیرد اما با فضای موجود پیش‌بینی می‌کنیم نیازی به برخوردهای پلیسی در چهارشنبه آخر سال نباشد.

کد خبر 130369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز