یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکترای شیمیِ مواد غذایی، با بیان اینکه قند بالای نوشابه‌ها موجب سیری زودهنگام در موقع غذا خوردن می‌شود، گفت: این موضوع همچنین با تاخیر در دریافت مواد مغذی اختلالات رشد را به ‌ویژه در کودکان به همراه دارد.

نوشابه

دکتر مهران محسنی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: میزان بالای قند نوشابه‌ها همچنین موجب تغییر رژیم غذایی به سمت مصرف بیشتر مواد قندی می‌شود.

وی ترکیبات فسفات موجود در نوشابه‌ها را بزرگترین آسیب این نوشیدنی پرطرفدار دانست و افزود: مصرف نوشابه به همراه غذا، موجب دفع کلسیم می‌شود که در بلند مدت به بافت استخوانی آسیب می‌زند.

وی دوغ را بهترین جایگزین مصرف نوشابه و سالم‌ترین نوشیدنی بعد از آب عنوان کرد و اظهار داشت: این نوشیدنی مغذی و پرفایده، دارای مقادیر بالایی از کلسیم است.

این عضو هیات علمی گروه کنترل غذا و داروی دانشکده داروسازی کاهش هیجان و آرامش را از حالت‌های مفید بعد از مصرف دوغ نام برد و تصریح کرد: نوشیدن دوغ موجب ورود آب فراوان و همچنین انتقال املاح و ویتامین‌های شیر به بدن می‌شود.

محسنی، ماء الشعیر‌ها و دلسترها را به عنوان نوشیدنی‌های مفید عنوان کرد و افزود: این نوشیدنی‌ها حاوی مقادیر زیادی ویتامین و املاح هستند.[اثرات ماءالشعیر بر سلامت پوست و مو]

وی نوشیدن ماء الشعیر و دلستر را برای افراد مبتلا به انواع سنگ‌های کلیه توصیه و اظهار کرد: نوشیدن این مایعات موجب دفع مکرر مایعات از کلیه شده و این امر به خودی خود مانع از تشکیل سنگ کلیه می‌شود.

کد خبر 130358
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز