همشهری‌آنلاین: سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: یک تفاهم نامه همکاری‌های علمی میان دکتر حسین سالار آملی معاونت فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و وی به امضا رسیده است

mehrad

دکتر جعفر مهراد در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اعلام این خبر افزود:

این تفاهم نامه که در روز 16 اسفند 89 به امضاء رسید هدف هایی را دنبال می کند که مهمترین آن رصد علم و فناوری با آمارهای متقن، بررسی جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، شناسایی محورهای تولیدات علمی کشور و پوشش نقاط ضعف و تقویت آن با افزایش تولید علم در حوزه های فناوری های راهبردی است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ارزش این تفاهم نامه را مبلغ دو میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این تفاهم نامه به مدت سه سال قابل اجرا است.

مهراد تعهدات پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در قبال این تفاهم نامه را ارائه میزان مقالات ISI تولیدی ایران به همراه نمودارهای مقایسه ای با کشورهای رقیب در منطقه و جهان، عرضه فهرست کلیه مقالات در چهار چوب حوزه های ستادهای فناوری و راهبردی و فراهم آوردن عناوین پایان نامه های 10 سال اخیر به تفکیک حوزه های ستاد ها، کانون ها و طرح های کلان ملی عنوان کرد.

وی گفت: در ضمن پایگاه متعهد است جایگاه علمی ایران را در سطح منطقه و جهان رصد کند.
مهراد خاطر نشان کرد: بخش دیگر تعهدات ISC به ارسال نشریات معتبر جهان، برگزاری سمینارها و نشست های علمی - فناوری به تفکیک ستادها شناسایی صنایع وابسته ، مربوط است.

مهراد ادامه داد: این تفاهم نامه از تاریخ امضاء لازم الاجرا است و از این رو ISC برای تقویت نیروی انسانی متخصص خود از صاحب نظران علم و فناوری به ویژه در حوزه های کتابداری و اطلاع رسانی، علوم و مهندسی کامپیوتر (سخت افزار و نرم افزار) و IT در رشته مدیریت محتوا برای همکاری دعوت به عمل آورده تا با تامین نیروهای واجد شرایط بتواند تعهدات خود را به نحو نیکو انجام دهد

کد خبر 130172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز