همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری آمریکا در شرایطی که تهران بیشترین تلاش‌‌ها را برای اثبات حسن‌نیت هسته‌ای خود انجام داده است، تحریم‌های کشورش علیه ایران را تا ماه مارس سال ۲۰۱۲ میلادی تمدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «باراک اوباما» در موضع‌گیری توجیه‌ناپذیری طی فرمانی ایران را «خطری غیرعادی علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا» توصیف کرد و به کنگره اطلاع داد که «وضعیت فوق‌العاده» در قبال ایران را یک سال دیگر تمدید می‌کند.

اوباما نخستین بار در ماه مارس سال ۲۰۰۹ میلادی طی فرمانی مشابه، تحریم‌هایی که در سال ۱۹۹۵ میلادی توسط دولت «بیل کلینتون»، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا علیه ایران به اجرا گذاشته شده بود را یک سال تمدید کرد.

این تحریم‌ها شرکت‌های آمریکایی را از کمک به توسعه صنعت نفت ایران، انجام مبادلات تجاری، صادرات و واردات و همچنین سرمایه‌گذاری در این کشور منع می‌کند.

روسای‌جمهوری آمریکا سالانه با تمدید «وضعیت فوق‌العاده» در برابر کشورهایی مانند ایران و کوبا تحریم این کشورها را ادامه می‌دهند.

این در حالی است که مقام‌های ایران تحریم‌های آمریکا را بی‌فایده می‌دانند و تاکید می‌کنند که این مجازات‌ها موضع هسته‌ای و سیاست خارجی این کشور را تغییر نخواهد داد.

کد خبر 130105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز