همشهری آنلاین: برگزارکنندگان چهارمین جشنواره فیلم خلیج‌ فارس که در دوبی برگزار خواهد شد، از برگزاری کلاس کارگردانی عباس کیارستمی در این رویداد سینمایی خبر دادند.

عباس کیارستمی

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گلف نیوز، این برای اولین‌بار است که عباس کیارستمی در یک جشنواره فیلم در کشورهای حوزه خلیج فارس کلاس کارگردانی برگزار می کند.

کلاس فیلم‌سازی کیارستمی به مدت 10 روز از 11 تا 20 آوریل (22 تا 31 فروردین) برگزار می‌شود که تمامی فیلم‌سازان کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و یمن می‌توانند در آن شرکت کنند و کیارستمی به 40 فیلمساز حاضر روش‌های ساخت فیلم را آموزش خواهد داد.

مسعود امرالله آل علی، رییس جشنواره فیلم خلیج فارس دوبی در این‌باره اعلام کرد: "بسیار مفتخریم که از عباس کیارستمی، کارگردان نامدار سینمای جهان برای برگزاری این کلاس کارگردانی پیشرفته دعوت کرده و میزبان وی خواهیم بود. او با ساخت شاهکارهای سینمایی‌ سبک خود را در سینما به جای گذاشته و الهام‌بخش فیلم‌سازان جوان در دنیا بوده است".

کارگردان ایرانی برنده نخل طلای جشنواره کن نیز درباره حضورش در این کلاس فیلم‌سازی اظهار کرد: "فیلم‌سازی با کیفیت را باوجود هرنوع محدودیت مالی، سیاسی، لوکیشن و یا تجهیزات فیلم‌سازی می‌توان انجام داد و این کارگاه فیلم‌سازی به فیلم‌سازان کمک می‌کند تا بتوانند در این شرایط و امکانات فیلم بسازند".

هفته گذشته عباس کیارستمی در فهرست 50 کارگردان بزرگ درقید حیات سینمای جهان بالاتر از کارگردانان معروفی چون "تیم برتون"، "جیم جارموش"، "مایک لی"، "برادران داردن"، "سیدنی لومت" و"آکی کوریسماکی" قرار گرفت.

کیارستمی که در سال 1997 با فیلم "طعم گیلاس" موفق به دریافت جایزه نخل طلای کن شد، تاکنون جوایز سینمایی متعددی از جشنواره‌های معتبر جهانی کسب کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به هوگو طلایی جشنواره شیکاگو، یوزپلنگ افتخاری جشنواره لوکارنو، جایزه کوروساوا جشنواره شیکاگو، خوشه طلایی جشنواره وایادولید و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره ونیز اشاره کرد.

جدیدترین پروژه فیلم کیارستمی"پایان" نام دارد که طبق اعلام کمپانی MK2، یک درام عاشقانه خواهد بود که از ماه آوریل در ژاپن ساخت آن آغاز می‌شود.

 

کد خبر 130011

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز