دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه طی سال‌های گذشته به این نتیجه رسیدیم که پیک شادی برای دانش آموزان شادی‌آور نیست گفت: به دنبال این هستیم که دانش آموزان مقطع ابتدایی درگیر تکالیف خشک و خالی خود نشوند.

پیک شادی

حمید رضا حاجی بابایی در گفت وگو با ایلنا با اشاره به اینکه ما در مجموع با توزیع پیک‌های نوروزی مخالف هستیم گفت: استانها و مناطق می ‌وانند با توجه به برنامه‌های خود این پیک‌ها را توزیع کنند اما به آنها اعلام شده است که به شکل اجباری نباشد و به شکل سراسری نیست.

او با تاکید براینکه مسئولیت این امربه عهده  کارگروه‌های معاونت‌های آموزش ابتدایی استان‌ها قرار گرفته است، اظهار داشت: امسال در شهر تهران توزیع متمرکز پیک نوروزی نداریم و برای این که مانعی برای خلاقیت مناطق ایجاد نشود، تهیه پیک‌های نوروزی را به مناطق واگذار کردیم.

حاجی بابایی با بیان اینکه پیک‌های شادی برای دانش آموزان شادی آور نیست افزود: با تعطیلی مدارس جایگاه مقطع تحصیلی ابتدایی ارتقا پیدا می‌کند و نشاط و شادابی در این مقطع افزایش خواهد یافت.

وی همچنین یکی از دلایل ارائه طرح تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس ابتدایی را ارتقای سطح علمی و آموزشی فرهنگیان عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف این طرح آن است که معلمان در سطح ابتدایی فرصت مطالعه بیشتر و ارتقای سطح تحصیلات خود را داشته باشند و از این طریق به آنها فرصت مطالعه بیشتر داده می‌شود.

کد خبر 129957
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز