دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از تولید و ذخیره‌سازی بیش از 200 هزار تن مرغ و گوشت خبر داد. صدرالله دولت گفت: امسال قیمت گوشت قرمز در 6 ماهه دوم سال ارزان‌تر از 6ماهه اول سال است.

به گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه بازار گوشت قرمز و مرغ در وضعیت مناسبی است، گفت: به‌علت شیوع بیماری، در عرضه تخم‌مرغ با مشکلاتی مواجه بودیم که طی قراردادی که با تولیدکنندگان داخلی منعقد شد، به‌زودی بازار تخم‌مرغ نیز آرام می‌شود. دولت در رابطه با توزیع گوشت قرمز و مرغ اظهار داشت: یکی از استثنایی‌ترین ذخیره‌سازی‌ها در سال‌های اخیر مختص امسال بوده است، چرا که ذخیره ‌سازی‌ها برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها آغاز شد و بدون مصرف باقی ماند. برهمین اساس، برای ایام عید ذخیره به اندازه کافی موجود است و مقداری از این ذخیره‌سازی نیز برای ایام ماه مبارک رمضان باقی خواهد ماند. به گفته وی، تولید و ذخیره گوشت و مرغ بیش از 200 هزار تن است که برای تنظیم بازار از 20 اسفند ماه تا 20 فروردین ماه وارد بازار خواهد شد.

ذخیره‌سازی جدید صورت نمی‌گیرد

‌دولت با هدف کنترل بازار پس از اصلاح قیمت‌ها انواع کالاها را ذخیره کرده بود که ظاهرا مورد نیاز نبوده و قرار است شب عید وارد بازار شود. در این رابطه وزیر بازرگانی گفت: ذخیره‌سازی‌ جدیدی برای کالاها شروع نمی‌شود و مانده ذخایر در زمان خودش هر وقت نیاز شد، آزاد می‌شود. به گزارش ایسنا، مهدی غضنفری در پاسخ به این سؤال که آیا این اقدام باعث کمبود کالاها نمی‌شود هم گفت: نخیر، کمبودی نخواهیم داشت. وی افزود: این آزادسازی در روغن، برنج و برخی کالاها صورت گرفته و در میوه هم درصورت لزوم اتفاق خواهد افتاد.

غضنفری در مورد تنظیم بازار تصریح کرد: ما به جز یک کمبود میوه که معمولا در زمان اردیبهشت ممکن است داشته باشیم مشکل زیادی نخواهیم داشت. مدیریت و کنترل و نظارت بازار مثل گذشته ادامه می‌یابد و امیدواریم که روندی که بعد از هدفمندسازی داشتیم که در آن شرایط بازار آرام بود ادامه پیدا کند. وی در ادامه در مورد شبکه‌ توزیع عنوان کرد: شبکه توزیع دارد کار خود را انجام می‌دهد و ما هم برنامه‌هایی در این مورد داریم که طرح آمایش تجاری را برای سال آینده کلید بزنیم و امیدواریم در وزارت بازرگانی معاونتی را به نام معاونت زیرساخت تخصیص دهیم که در حوزه بازرگانی خیلی از حوزه‌های زیرساخت‌ نیازمند احیا هستند تا مجموعه‌ای از زیرساخت‌های حوزه بازرگانی تکمیل شود.

کد خبر 129897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز