همشهری آنلاین: رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حرکت‌هایی که در تونس، مصر و بحرین و دیگر کشورها می‌بینیم به خاطر عشق و شوق به نماز است.

سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در همایش نماز نیروهای مسلح ضمن بیان مطلب بالا اظهار کرد: قلب‌های مسلمین مورد لطف و نظر خدا قرار گرفته و دل‌های آن‌ها هوای خدا کرده است و همه آنچه ‌که در کشورهای منطقه می‌بینیم به خاطر عشق و شوق به نماز و عبادت است که توسط دیکتاتورها و زرپرستان وابسته به بیگانه از این ملت‌های مسلمان گرفته شده بود.

به گزارش ایسنا، فیروزآبادی افزود: این که می‌بینید در روزهای اول انقلابشان مردم این کشورها به نماز جمعه می‌ایستند یعنی شوق نماز دارند که ده‌ها سال در دل‌ آن‌ها این شوق شکسته شده بود و پیوستن به نور الهی را از آن‌ها گرفته بودند. چرا که می‌دانستند قدرت اسلام و نماز و ذکر و عبادت از جماعت تحقق پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این‌که نماز در مسجد 70 برابر نماز در یک اتاق کار یا نماز جماعت ثواب بیشتری دارد، برای این است که خدا خواسته است که مومنان در کنار یکدیگر قرار بگیرند و این‌ها شوخی یا تشویق نیست بلکه حقیقت دارد.

وی خاطرنشان کرد: ‌اگر مومنین همدل و متحد باشند و بنا به فرمایش امام ید واحده باشند این می‌شود اقتدار، اقتداری که شکستنی نیست.

فیروزآبادی همچنین گفت:‌ تصور نکنید نمازخواندن چیز کمی است، این‌که خدای متعال می‌گوید همه عالم را برای انسان خلق کرد‌ه‌ام برای این است که او را خلیفه خود می‌داند و در قرآن نیز تاکید کرده است که ما انسان را برتری دادیم و به او کرامت بخشیدیدم.

وی ادامه داد: این‌که مقام معظم رهبری موقع ابلاغ آیین‌نامه انضباطی می‌فرمایند اهانت ممنوع است معنایش این است که همه‌ انسان‌ها کرامت دارند.

وی با بیان این‌که خدا کسی را که اهل طهارت و توبه است دوست می‌دارد، گفت: تولا و تبرا به معنای این است که ما نیز آنچه را که خدا دوست دارد دوست بداریم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با قرائت آیه‌ای از سوره صف افزود: این که لباس نظامی می‌پوشید و به صف می‌ایستید و دوره می‌بینید و آماده می‌شوید برای این‌که با یک یگان منظم در برابر دشمنان بایستید خداوند این را دوست دارد همان طور که طهارت و توبه را دوست می‌دارد.

فیروزآبادی در ادامه همچنین گفت: نعمت‌های خداوند برای همه انسان‌ها یکسان است و همه می‌توانند مانند یکدیگر از آن‌ها استفاده کنند اما دریچه همه نعمت‌های خدا نماز است.

وی در پایان گفت: خداوند برای نعمت‌هایش کلیدی قرار داده است و آن کلید را شب معراج به پیامبر (ص) داد و این کلید همان نماز است.

 

 

کد خبر 129838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز