یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۶:۰۴
۰ نفر

گروه سیاسی: شهردار تهران با بیان اینکه شهید رستگار مایه افتخار همه ماست، گفت: شهید رستگار، فرمانده‌ای شجاع و دلاور بود و با رفتار و عمل خود نشان داد عقلانیت و ولایت‌مداری خاصیت بچه‌های جنگ است.

به گزارش تهران سما، محمد باقر قالیباف با حضور در یادواره سردار شهید حاج کاظم نجفی رستگار، فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا که شب گذشته در تالار بزرگ کشور برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس رزمنده‌ها یکدیگر را نمی‌شناختند و هر کدام از شهری آمده بودند اما بعد از آشنایی، از برادر خونی نزدیک‌تر می‌شدند.

وی به آشنایی خود با شهید رستگار اشاره کرد و گفت: با این شهید بزرگوار در منطقه سومار و پیش از عملیات مسلم‌بن‌عقیل‌(ع) آشنا شدم. در آن عملیات، شهیدان رستگار، محسن و حسین مهاجر و شهید آهنی آنقدر با یکدیگر صمیمی شدند که انگار چندین سال است با هم زندگی کرده‌اند و در نهایت همه شان به شهادت رسیدند. حسین مهاجر در همان منطقه‌ای که شهید باکری به شهادت رسید شهید شد و پیکرش نیز هنوز به وطن بازنگشته است.

وی افزود: شهید رستگار نیز در وصیتنامه خود، شهادت را از خدا خواسته بود و خدا اینگونه خواسته او را اجابت کرد و نه تنها بدنش تکه‌تکه شد بلکه پیکرش نیز سال‌ها زیر خاک ‌ماند و بعد از 13 سال به وطن بازگردانده شد. شهردار تهران با اشاره به همزمانی تقریبی ایام شهادت شهیدان رستگار، باکری و همت گفت: هرکدام از شهدا از دیگری برای ما عزیزترند و ما نیز در خدمتشان هستیم و باید تلاش کنیم که نام شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت را که تنها راه رستگاری ماست پیش‌بریم.
شهردار پایتخت تاکید کرد: ما امروز نیز در مسیر پیروزی گام‌برمی‌داریم و این به برکت خون شهداست.
قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت شناخت جامعه از شهدا اشاره کرد و ادامه داد: آنطور که باید و شاید، مردم برخی از شهدا را نمی‌شناسند و باید برای حاصل‌شدن این شناخت تلاش کرد.

کد خبر 129811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز