همشهری آنلاین: هفتمین دوره از جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران فردا یکشنبه 15 اسفند در تهران و هم‌زمان سه استان همدان، مازندران و البرز به طور رسمی آغاز به کار می‌کند.

جشنواره پویانمایی

به گزارش فارس، در روز اول برپایی جشنواره آثار منتخب در بخش‌های مسابقه بین‌الملل، مسابقه ایران، چشم‌انداز (استادان عروسک‌ها) و نمایش ویژه (جشنواره جشنواره‌ها، نیم قرن کار و اندیشه) به نمایش در می‌آیند.

همچنین انیمیشن بلند "قلب سیمرغ" ساخته وحید نصیریان که برای اولین بار در بیست‌ و ‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد، در دوره هفتم جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد و در اولین روز از برپایی این رویداد هنری ساعت 9 صبح در سالن شماره 2 سینما فلسطین روی پرده می‌رود.

جلسه نقد و بررسی این فیلم نیز ساعت 22 روز یادشده در سالن شماره 3 سینما فلسطین برگزار خواهد شد.

 نمایش فیلم انیمیشن بلند "آرجون و ماجراهای نیلوفر آبی یخی" به کارگردانی مود رافی زین (هنگ کنگ، مالزی) از دیگر برنامه‌های روز اول جشنواره است که این فیلم ساعت 22 در سالن شماره 2 سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید.

این گزارش می‌افزاید: در این دوره از جشنواره به پاس نیم قرن تلاش ارزشی در تولید آثار پر از کار و اندیشه، مروری بر آثار "ابوالفضل رازانی" استاد عروسکی ایران در بخش نمایش ویژه در نظر گرفته شده‌است که این آثار طی روزهای برپایی جشنواره روی پرده می‌روند که در اولین روز گزیده‌ای از این آثار ساعت 22 در سالن شماره 1 سینما فلسطین و سینما سپیده روی پرده خواهند رفت.

همچنین نشست تخصصی "زیبایی شناسی پویانمایی سه بعدی رایانه‌ای" از برنامه‌های جنبی این رویداد هنری با حضور "امیرمحمد دهستانی" در روز 15 اسفند- همزمان با آغاز به کار جشنواره- ساعت 16 در موسسه فرهنگی هنری صبا برپا می‌شود.

در هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران 135 اثر از 66 کشور خارجی و 75 اثر از ایران با هم به رقابت خواهند پرداخت که فیلم‌های منتخب در سینما فلسطین، سپیده، سینما تک موزه‌ هنرهای معاصر و دو سالن ویژه‌ کودکان و نوجوانان کانون استان تهران و در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های همدان، مازندران و البرز به نمایش در می‌آید.

این جشنواره که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، تا 19 اسفند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 129773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز