گروه حوادث: مرد جوان برای پایان دادن به اختلافات مالی با شریکش، نقشه آدم‌ربایی 300میلیون تومانی کشید و این نقشه را با کمک خواهرش و 2 مرد دیگر عملی کرد.


«کمکم کنید. افراد ناشناسی پسرم را دزدیده‌ و گفته‌اند که اگر 300 میلیون تومان به آنها پرداخت نکنم، او را خواهند کشت». مرد میانسال حسابی وحشت کرده بود و آرام و قرار نداشت. او که به اداره آگاهی ورامین رفته بود تا از ماموران برای نجات پسرش کمک بخواهد، با گفتن این جملات به ماموران، ادامه داد: از روز گذشته که پسر 20ساله‌ام به طرز مرموزی ناپدید شد، خبری از او نداشتیم تا اینکه چند دقیقه قبل، فرد ناشناسی با من تماس گرفت و گفت که پسرم را دزدیده است. او می‌گفت اگر به خواسته‌شان عمل نکنم، دیگر او را نخواهم دید.

گروگانگیران مسلح

بعد از شکایت مرد میانسال، تحقیقات پلیسی برای کشف راز این آدم‌ربایی شروع شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که محل ربوده‌شدن پسر 20ساله، دولت‌آباد شهر‌ری بوده است. طبق اظهارات شاهدان، زمانی که پسر جوان از مدرسه‌ای در این منطقه خارج شده بود، 3 نفر که یکی از آنها دختر جوانی بوده، با تهدید سلاح کمری او را به زور سوار یک خودروی پژو کرده و از محل گریخته بودند. آنها 24‌ساعت بعد از این آدم‌ربایی، با خانواده وی تماس گرفته و درخواست 300 میلیون تومانی خود را مطرح کرده بودند.

اختلاف مالی

درحالی‌که تماس‌های تهدیدآمیز آدم‌ربایان ادامه داشت، تحقیقات برای شناسایی آنها وارد مرحله‌ای تازه شد. ماموران در پرس و جو از خانواده پسر ربوده شده متوجه شدند که پدر خانواده از مدتی قبل با شریک کاری‌‌اش دچار اختلاف مالی شده و چندین‌بار با او مشاجره و جر و بحث کرده است. حتی در جریان یکی از همین مشاجره‌ها، شریکش او را تهدید کرده بود که اگر به اختلافات مالی‌شان پایان ندهد، پسرش را می‌رباید و وی را به قتل خواهد رساند. با این اطلاعات، ماموران که حدس می‌زدند اختلاف مالی پدر خانواده با شریکش دلیل این آدم‌ربایی باشد، تحقیقات خود را ادامه دادند و موفق شدند مخفیگاه نخستین مظنون پرونده را در شهرستان ورامین شناسایی کنند. این محل به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفته شد و وقتی ماموران از حضور یکی از آدم‌ربایان در آنجا مطمئن شدند، وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. مرد جوان که سعید نام دارد، به اداره آگاهی منتقل شد اما در بازجویی‌های اولیه ادعا کرد که از ماجرای آدم‌ربایی خبر ندارد. او در ادامه بازجویی‌ها وقتی مدارک و شواهد پلیسی را پیش روی خود دید، لب به اعتراف گشود و گفت که نقشه ربودن پسر جوان را با کمک خواهرش و همدستی 2 نفر دیگر از دوستانش اجرا کرده است.

پایان اسارت

متهم گفت: به خاطر اختلافات مالی که با شریک کاری‌ام داشتم، دست به ربودن پسر او زدم. من می‌خواستم با این کار هم به پولم برسم و هم از شریکم انتقام بگیرم. من و همدستانم چند روز پسر جوان را زیرنظر گرفتیم و روز حادثه سد راهش شدیم و با تهدید اسلحه، او را ربودیم.

درحالی‌که سعید مدعی بود همدستانش پسر ربوده شده را در زیرزمین خانه‌ای در ورامین زندانی‌ کرده‌اند، ماموران راهی آنجا شدند و در یک عملیات ضربتی، دیگر متهمان را دستگیر و پسر ربوده شده را آزاد کردند.

سرهنگ گل صباحی، رئیس پلیس آگاهی استان تهران و البرز، با بیان این خبر گفت: ماموران زمانی که وارد مخفیگاه آدم‌ربایان شدند، پسر 20 ساله را که دست و پا بسته در زیرزمین زندانی شده بود، رها کردند و تحویل خانواده‌اش دادند. وی ادامه داد: هر چهار متهمی که در جریان این آدم‌ربایی نقش داشتند، دستگیر شده‌اند و پرونده آنها در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.

کد خبر 129707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز