گروه اقتصادی: بلاتکلیفی یارانه‌ شیر درحالی‌که حدود 2 هفته به آغاز سال جدید باقی مانده همچنان ادامه دارد.

لبنیات


به گزارش همشهری، از چند روز پیش با اتمام بودجه شیر یارانه‌ای، توزیع شیر یارانه‌ای در برخی استان‌های کشور متوقف شد و در برخی استان‌ها ازجمله استان تهران نیز به حداقل رسید. این مسئله باعث شد که وزارتخانه‌های مسئول در این زمینه به تکاپو افتند تا راه‌حلی برای این معضل پیدا کنند؛ معضلی که از 2 ماه پیش سروصدای آن بالاگرفت اما با وعده تامین یارانه شیر برای ماه‌های باقیمانده سال‌جاری پایان یافت، هرچند این وعده هم از نظر وزارت بازرگانی محقق نشد.

اما در تازه‌ترین اظهارات، مسعود موحدی قائم مقام وزیر بازرگانی عنوان می‌کند که فعلا برنامه‌ای برای حذف یارانه در این بخش وجود ندارد. این در حالی است که وزیر جهاد کشاورزی از ارائه طرحی به رئیس‌جمهور برای پرداخت مستقیم یارانه شیر به دامداران خبر داد. به‌نظر می‌رسد وزارت کشاورزی و وزارت بازرگانی بر سر یارانه شیر اختلاف نظر جدی دارند که در این میان باید تصمیم نهایی را رئیس‌‌جمهور بگیرد. وزارت بازرگانی به‌دنبال اجرای تجربه نان در مورد شیر یعنی واریز نقدی یارانه شیر به حساب خانوارهاست درحالی‌که وزارت جهاد کشاورزی به‌دنبال دادن این یارانه به تولیدکنندگان است.

وزیر جهاد کشاورزی: یارانه به دامداران پرداخت می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی در این رابطه، از ارائه طرحی به رئیس‌جمهور برای پرداخت مستقیم یارانه شیر به دامداران خبر داد و گفت: درصورت تصویب این طرح یارانه شیر به جای پرداخت به صاحبان صنایع لبنی به‌طور مستقیم به دامداران پرداخت می‌شود.
به گزارش مهر، صادق خلیلیان با اشاره به اینکه درصورت اجرای این طرح علاوه بر حمایت از تولید و افزایش فعالیت اقتصادی دامداران، مردم هم می‌توانند شیر را بهتر مصرف کنند، افزود: تغییر این مکانیسم به‌نفع تولید‌کننده و مصرف‌کننده نهایی خواهد بود. وی افزود: با تصویب این طرح، صاحبان صنایع لبنی می‌توانند شیر را با قیمت مناسب دریافت کنند و محصولات خود را با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند و ضرری هم متوجه آنها نیست.

کد خبر 129702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز