کریم اعظمی: امیر قلعه‌نویی که چند ماه پیش حسین قریب را بهترین گزینه برای مدیرعاملی باشگاه استقلال می‌دانست و حتی علی نظری‌جویباری را هم شایسته گرفتن این پست قلمداد می‌کرد، حالا در جدیدترین موضعش سیاست سکوت را در پیش گرفته است.

او به عنوان یک عنصر تعیین‌کننده در باشگاه استقلال، در مورد تصمیماتی که گرفته می‌شود نقش پررنگ و تعیین‌کننده‌ای دارد ولی امیر این بار در تقابل با چالش‌های مدیریتی استقلال سیاست جدیدی اتخاذ کرده است: «انتخاب مدیرعامل استقلال و تغییر اعضای هیأت مدیره به  من ربطی ندارد و باید مسئولان تصمیم بگیرند.»

با  کنار رفتن مقداد نجف‌نژاد، گزینه‌هایی مثل بهزاد کتیرایی، امیدوار رضایی، حسین قریب، واعظ آشتیانی و... برای ریاست باشگاه استقلال مطرح هستند که بهترین حالت برای امیر، بازگشت قریب است. مدیرعامل سابق استقلال اما تمایلی برای بازگشت ندارد و در این شرایط انتخاب امیدوار رضایی هم می‌تواند به خواسته‌های قلعه‌نویی نزدیک باشد ولی شانس «امیدوار» در احراز این سمت به دلیل نمایندگی مجلس و بحث دوشغله بودن کم می‌شود. 

با این شرایط اوضاع کمی پیچیده می‌شود و قلعه‌نویی هم تمایل چندانی به اظهارنظر  در مورد تغییر و تحولاتی که قرار است در مدیریت استقلال ایجاد شود، ندارد.
قلعه‌نویی صحبت‌هایش را اینگونه  آغاز کرد: «به عنوان مسئول فنی در باشگاه استقلال در مورد مسائل مدیریتی اظهارنظر نمی‌کنم و به من مربوط نیست که قرار است چه اتفاقاتی بیفتد. همانطور که دوست ندارم شخصی در مورد مسائل فنی در کارم دخالت کند، ترجیح می‌دهم که در مورد این مسائل حرف نزنم.»

مدیرسازمان  فوتبال استقلال در ادامه گفت: «از شخص خاصی نام نمی‌برم. در مورد مدیریت باشگاه استقلال مسئولان ورزش تصمیم خواهند گرفت ولی معتقدم عدم ثبات مدیریتی به ضرر استقلال است و نباید شاهد این مسائل باشیم.»
قلعه‌نویی با اشاره به اتفاقات اخیر اظهار داشت:‌«این نوع رفتار به استقلال ضربه می‌زند، متاسفانه بعضی از اعضای هیأت مدیره مدام از تغییر کادر فنی و مدیریت باشگاه حرف می‌زنند که این موضوع خوشایند نیست. دو ماه پیش بحث کادر فنی را با آقایان تمام کردیم ولی خیلی جالب است که بعضی از آنها حرف خود را نفی می‌کنند و حالا می‌خواهند مرفاوی را عوض کنند، بعد هم می‌گویند که ما در جریان نیستیم.»

وی خاطرنشان کرد: «متاسفانه بعضی از آقایان تجربه مدیریت ورزشی ندارند و سوار یک موج هیجان‌انگیز شده‌اند، به آنها توصیه می‌کنم که موج‌سواری نکنند. در گذشته هیأت مدیره باشگاه از نفراتی چون ایروانی، میرولد و آقامحمدی تشکیل می‌شد و خیلی‌ها آنها را نمی‌شناختند ولی الان بعضی از آقایان هر روز مصاحبه  می‌کنند و بعد زیر حرف‌هایشان می‌زنند.»

قلعه‌نویی گفت: «اینکه یک نفر با تلفن برای استقلال مربی جدید بیاورد واقعاً جای بحث دارد و این مسائل شخصیت باشگاه استقلال را خراب می‌کند. بهتر است هر چه زودتر تکلیف روشن شود تا استقلال ضربه نخورد.»
مدیر سازمان فوتبال استقلال باز هم با اشاره به صحبت‌های ابتدایی خود تصریح کرد: «انتخاب مدیرعامل استقلال و تغییرات مدیریتی به من مربوط نیست ولی همچنان می‌گویم که این مسائل به استقلال ضربه می‌زند.»

در شرایطی که سازمان  برای تغییر هیأت مدیره استقلال و انتخاب مدیرعامل جدید مشغول بررسی شرایط گزینه‌ها است، قلعه‌نویی به همراه تیم ملی در امارات به سر می‌برد. این تیم در اولین بازی خود مقابل هامبورگ شکست خورد. قلعه‌نویی از شیوه بازی شاگردانش راضی است، او می‌گوید: «برد و باخت برای من مهم نبود.»

  •  بازی با هامبورگ چطور بود؟ 

ما دنبال برد و باخت نبودیم. هدف این بود که بازیکنان دعوت شده را آزمایش کنیم تا آنها برای جام ملت‌های آسیا و جام جهانی 2010 تجربه بین‌المللی به دست بیاورند.در این دیدار جوانان را محک زدیم که حضور نسبتاً رضایت‌بخشی داشتند. آنها نشان دادند فوتبال ما می‌تواند مقابل تیم‌های معتبر اروپایی بهتر از اینها نتیجه بگیرد.

  • از بازی تیم راضی بودید؟ 

در امارات خوب تمرین نکردیم، به همین دلیل در نیمه اول به حالت تمرینی بازی کردیم. نیمه دوم با چند تعویض سرعت بازی را بالاتر بردیم ولی داور کم‌لطفی کرد. یک پنالتی ما گرفته نشد و شوت خطیبی هم پس از برخورد به تیر دروازه در پشت خط فرود آمد.

  • هامبورگ تیم هفدهم بوندس‌لیگا است، قبول دارید که آنها در شرایط خوبی نیستند؟ 

اکثر بازیکنان هامبورگ در تیم‌های ملی کشورشان فیکس هستند پس ما با یک تیم ملی بازی کردیم. این درست که تیم توماس دال تا حالا خوب نتیجه نگرفته ولی آنها مقابل ایران با انگیزه بازی کردند.این یک بازی تدارکاتی مناسب و ارزشمند برای ما بود چرا که بیش از پیش عیار فوتبال ایران را مشخص کرد.

  • بهترین بازیکن ایران چه کسی بود؟ 

غیر از یکی دو نفر بقیه خوب بودند. نفراتی مثل جلال حسینی، کاظمیان، کعبی و مبعلی خیلی خوب کار کردند، مبعلی به همان «ایمان» سابق تبدیل شده است.در نیمه دوم اکثر تفکراتم درون زمین به اجرا درآمد و از همه بچه‌ها راضی‌ام. تغییر نتیجه هم برای ما دور از دسترس نبود.

  • طالب‌لو روی گل اول هامبورگ مقصر نبود؟

هنگام گل خوردن همه مقصر هستند نه یک نفر.

  • بعضی‌ها از سیستم 2-5-3 تیم ملی انتقاد می‌کنند، شما کماکان از این روش استفاده خواهید کرد؟ 

به نظر کارشناسان احترام می‌گذارم ولی سیستم من 2-5-3 است و آن را تغییر نمی‌دهم. با همین روش در بازی‌های آینده ادامه خواهیم داد.  

  • و دیدار مقابل اشتوتگارت... 

در این دیدار بهتر ظاهر خواهیم شد زیرا بازیکنان جوان تیم به توانایی‌های خود ایمان آورده‌اند. فیلم بازی آنها مقابل امارات را دیده‌ایم و با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق به اهداف بعدی خود از حضور در این تورنمنت دست خواهیم یافت.

کد خبر 12967

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز