همشهری آنلاین: منابع خبری از تظاهرات گسترده مردم بحرین در برابر ساختمان وزارت کشور در پایتخت و درخواست آنها برای سرنگونی رژیم حاکم خبر دادند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، منابع خبری اعلام کردند :  روز چهارشنبه حدود هزاران بحرینی با برگزاری تظاهراتی در برابر ساختمان وزارت کشور در منامه خواستار سرنگونی رژیم سلطنتی حاکم شدند.

این منابع افزودند: شعارهایی که تظاهرات کنندگان سر می‌دادنند عبارت بود از مردم خواستار سرنگونی رژیم هستند. آنها همچنین خواستار پایان اعطای تابعیت سیاسی به خارجی و آزادی بازداشت شدگان شدند.

این منابع اعلام کردند: احتمال افزایش شمار تظاهرات کنندگان بسیار زیاد است و نیروهای امنیتی هم اکنون در داخل ساختمانی که درب‌های آن بسته است حضور دارند.

هزاران دانش آموز بحرینی نیز  تظاهراتی در میدان اللولو در مرکز منامه برگزار کردند. همچنین تظاهراتی از سوی دانشجویانی که خواستار تشکیل دولت جدید، انجام اصلاحات قانونی اساسی و فراهم شرایط لازم برای حضور مردم در قدرت برگزار شد.

فرار سرمایه‌گذاران خارجی از بحرین

درهمین خبرگزاری فارس به نقل از شبکه العالم اعلام کرد، بی‌توجهی مسئولان بحرین به مطالبات مردم این کشور و ادامه اعتراضات و ناآرامی‌ها، موجب شد که برخی از موسسه‌های مالی و بانک‌های خارجی فعالیت خود را در این کشور متوقف کنند.

در پی تشدید اعتراضات مردمی در بحرین و بی توجهی مسئولان به مطالبات مردم، و تاثیرگذاری این تحولات بر فعالیتهای اقتصادی این کشور، برخی از موسسه‌های مالی و بانک‌های خارجی با توقف فعالیت خود، درحال خروج از بحرین هستند.

بیش از دو هزار موسسه مالی و بانکی خارجی در بحرین فعالیت می‌کنند.

کد خبر 129646

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز