همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به پیش‌بینی افزایش تا 50 درصدی بار ترافیک عصرگاهی با آغاز خریدهای نوروزی در پایتخت گفت: ‌بر این اساس طرح ویژه ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی از 15 اسفند ماه در تهران برای تسهیل در عبور و مرور خودروها به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

 به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه خریدهای شب عید از 15 اسفند ماه آغاز شده و به تناسب آن حجم سفرها در تهران افزایش می‌یابد گفت: بر این اساس پیش بینی می‌کنیم ترافیک در پایتخت با آغاز خریدهای نوروزی بیش از 30 درصد به خصوص در عصرها افزایش یافته و این ترافیک در برخی روزها تا 50 درصد نیز افزایش خواهد یافت.

 وی با اشاره به تدابیر ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به مناسبت آغاز خریدهای نوروزی گفت:‌بر این اساس تمامی مراکز عمده و مهم خرید در تهران شناسایی شده‌اند و ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی از توقف‌های غیرمجاز و پارک دوبله و توقف‌های ساکن به خصوص در اطراف مراکز خرید جلوگیری خواهند کرد.

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه هرگونه کنده کاری در تهران از 15 اسفندماه ممنوع است گفت: ‌بر این اساس تمامی سازمان‌های خدماتی تهران تنها تا 15 اسفندماه مهلت دارند نسبت به بازگشایی معابری که در آنها کنده کاری صورت گرفته اقدام کنند.

 وی با اشاره به اینکه نقاط پرتراکم و پر ترافیک توسط مناطق 22 گانه پلیس راهور تهران شناسایی شده‌اند گفت:‌ بر این اساس از 15 اسفند ماه سال جاری در این نقاط تدابیر ویژه ترافیکی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

 رئیس پلیس راهور تهران از تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران خبر داد و تصریح کرد: ‌با توجه به در پیش بودن آغاز سفرهای نوروزی یکی از مشکلات عمده، ایرادات فنی خودروست و دیگری آلایندگی خودروها در روزهای پایانی سال است که بر این اساس برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از 15 اسفندماه تشدید می‌شود.

وی از تشدید کنترل بیمه شخص ثالث خودروها در تهران خبر داد و گفت: بر این اساس با خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث برخورد می‌شود لذا به شهروندان اکیدا توصیه می‌کنیم در روزهای باقیمانده نسبت به دریافت بیمه نامه‌های خود اقدام کنند.

 شناسایی 122 شرکت دولتی و غیر دولتی با 15 میلیارد ریال بدهی جریمه معوق  

 رئیس پلیس راهور تهران در ادامه از برخورد با شرکت‌های دولتی و غیر دولتی که خودروهای آنها دارای بدهی جریمه معوق است خبر داد و گفت:‌بر این اساس 122 شرکت دولتی و غیر دولتی در تهران که بیش از 15 میلیارد ریال دارای بدهی جریمه معوق هستند شناسایی شده و ارائه خدمات خودرویی به آنها تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

 وی تاکید کرد: به مسئولان این شرکت‌ها اعلام شده که تا زمانی که نسبت به پرداخت جریمه خودروهایشان اقدام نکنند هیچ گونه خدماتی ائم از شماره گذاری، تعویض پلاک، دریافت برگه خلافی و ... ارائه نخواهد شد.

 رئیس پلیس راهور تهران افزود: همچنین سه هزار خودروی شخصی نیز که بیش از دو میلیون تومان بدهی جریمه معوق دارند در تهران شناسایی و ارائه خدمات خودرویی آنها قطع شده است.

 وی از شناسایی بیش از 700 دستگاه خودرویی که در اتوبان‌های تهران بیش از 140 کیلومتر بر ساعت سرعت داشتند خبر داد و گفت: برای این خودروها نیز طرح شکایت شده که بر این اساس ارائه خدمات خودرویی به تمامی آنها قطع شده است.

 تشدید برخورد با خودروهای حادثه‌ساز

رئیس پلیس راهور تهران از آغاز طرح ضربتی برخورد با تخلفات حادثه ساز در آستانه نوروز خبر داد و گفت: خودروهای متخلفان در این طرح از دو ساعت تا یک ماه توقیف می‌شوند.

 وی با بیان اینکه تخلفات حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غیرمجاز و لایی‌کشی موجب اختلال در انضباط اجتماعی شهر می‌شود و بسیاری از رانندگان را نیز با مشکل مواجه می‌کند، افزود: بر این اساس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ طرح ضربتی برخورد با تخلفات حادثه ساز را در تهران به مرحله اجرا گذاشته است.

 رئیس پلیس راهور تهران گفت: در این طرح که در دو شیفت روزانه و شبانه به خصوص در بزرگراه‌ها اجرا می‌شود، خودروهای متخلفی که تخلف حادثه ساز داشته باشند، از دو ساعت توقیف در حاشیه بزرگراه تا انتقال به پارکینگ و توقیف یک ماهه در انتظارشان خواهد بود.

 به گفته رحیمی، رانندگان متخلف ضمن معرفی به مراکز پزشکی، تست سلامت روحی و روانی شده و حتی تا محرومیت از رانندگی نیز مشمول حالشان می‌شود.

 تسهیلات پلیس راهور تهران در آستانه نوروز برای ترخیص خودروهای توقیفی

 وی در عین حال از تسهیلات پلیس راهور تهران در آستانه نوروز برای ترخیص خودروهای توقیفی خبر داد و گفت: بر این اساس خودروهایی که به غیر از تخلفات حادثه ساز توقیف شده‌اند با اخذ تعهد ویژه تا قبل از نوروز ترخیص خواهند شد.

 رئیس پلیس راهور تهران در عین حال تاکید کرد: رانندگان متخلفی که تخلفات حادثه ساز را مرتکب شوند در نوروز امسال خودرویشان در پارکینگ‌های پلیس باقی خواهد ماند.

 وی در عین حال از راه اندازی پیامک 30005353 در پایتخت خبر داد و گفت: بر این اساس آن دسته از مالکان خودروهایی که خودروشان به هر دلیلی توسط جرثقیل‌های راهنمایی و رانندگی به پارکینگ منتقل شده است می‌توانند با ارسال شماره خودرو یا VIN آن به این پیامک از محل توقیف خودرو خود مطلع شوند.

 خط قرمز پلیس در رانندگی، حرکات مارپیچ، سبقت و سرعت غیر مجاز و حرکات آکروباتیک است

 رئیس پلیس راهور تهران در ادامه با تاکید بر اینکه خط قرمز پلیس انجام حرکات مارپیچ، سبقت و سرعت غیر مجاز و انجام حرکات آکروبایتک در تهران است به ایسنا گفت: این دسته از رانندگان به دلیل برهم زدن نظم شهر و به خطر انداختن جان خود و سایر رانندگان مورد برخورد شدید پلیس قرار گرفته و به هیچ عنوان در خصوص آنها کوتاه نمی‌آییم.

 وی با تاکید بر اینکه اکثر تصادفات سنگین ما در پایتخت ناشی از این گونه رفتارهاست گفت: قطعا پلیس بدون اغماض و با سختگیری کامل با این رانندگان برخورد می‌کند.

 کاهش 12 درصدی کشته‌های تصادفات در تهران بزرگ

 رئیس پلیس راهور تهران همچنین از کاهش 12 درصدی کشته‌های تصادفات در 11 ماهه امسال در تهران بزرگ خبر داد و گفت: بیشترین کشته‌های تصادفات رانندگی تهران مربوط به موتورسواران و پس از آن عابران پیاده هستند.

 وی افزود: آمارها نشان می‌دهد بیشترین کشته‌های تصادفات رانندگی در این بخش در مناطق جنوبی تهران اتفاق می‌افتد که بر این اساس موضوع کانالیزه کردن تردد عابر ان پیاده در پایتخت در دستور کار قرار گرفته است.

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه متاسفانه از نظر قانونی بسیاری از عابران را توجیه نکرده‌ایم که تخلفات رانندگی آنها را نیز شامل می‌شود گفت: به ماموران راهنمایی و رانندگی اعلام شده است در جاهایی که عابران پیاده مقصر هستند در کروکی تصادف این موضوع لحاظ شود چرا که حجم کشته‌های عابران پیاده ما در تهران بسیار بالاست.

 پیک ترافیک شامگاهی در پایتخت به ساعت 22 رسید

 وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر افزایش محدوده زوج و فرد در کاهش ترافیک گفت: خوشبختانه افزایش محدوده زوج و فرد در کاهش ترافیک تهران اثر مطلوبی داشته است و علی رغم اینکه پیش بینی می‌کردیم بزرگراه همت با بار ترافیک سنگینی مواجه شود اما این امر اتفاق نیفتاد.

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به وجود 4 میلیون دستگاه خودرو و 3 میلیون دستگاه موتورسیکلت در پایتخت گفت: ماهانه شش میلیون دستگاه خودرو نیز به تهران تردد می‌کنند که در اسفند ماه این ترددها افزایش خواهد یافت.

 وی همچنین تاکید کرد: بر اساس آخرین آماربرداری‌های انجام شده پیک ترافیک شامگاهی از 20:30 به 22 رسیده است.

کد خبر 129643
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز