همشهری آنلاین: تعداد تلفات ناشی از زلزله مصیبت‌بار نیوزیلند تا 240 نفر برآورد می‌شود، اما سرویس‌های بهداشتی در منطقه زلزله‌زده مجبور شده‌اند با یک مشکل متفاوت نیز دست و پنجه نرم کنند- افزایش ناگهانی در تعداد تولدها.

Christchurch

به گزارش خبرگزاری فرانسه مدیر بهداشتی منطقه کانتربری در نیوزیلند،‌دیوید میتز، گفت "فشاری واقعی" برای مواجهه با موارد تولد نوزادان پس از زلزله 6.3 ریشتری هفته گذشته بر سرویس‌های بهداشتی وارد می‌شود، و نوزادان زودرس واحد نوزادان بیمارستان کرایست‌چرچ در شهر زلزله زده کرایست‌چرچ را پر کرده‌اند.

میتز در مورد این افزایش ناگهانی در تعداد موارد تولد نوزادان، 76 مادر در روزهای پس از زلزله 22 فوربه در بیمارستان بستری شده‌اند، گفت‌: "پس از زلزله‌های معمول است که سیر زایمان در زنانی که در انتظار تولد نوزاد هستند،‌ جلو بیفتد."

تعداد زیاد تولد نوزادان پس از زلزله مرگبار باعث شد که کارکنان بهداشتی مجبور شوند عده‌ای از آنها را به بیمارستان جزیره نورث منتقل کنند و بیمارستان کرایست چرچ از ماماها در سراسر کشور درخواست کرد برای کمک به آنجا بیایند.

افزایش شدیدتری در تعداد نوزادان متولد شده در ماه سپتامبر گذشته هنگام زلزله 7 ریشتری در همین شهر مشاهد شد، به طوری که در 24 ساعت اول پس از زلزله 21 نوزاد به دنیا آمدند،‌ که برای روز شنبه رکوردی محسوب می‌شد.

کد خبر 129553

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز