همشهری آنلاین: مجله همشهری‌کتاب که در مدت کوتاه انتشارش ،‌خود را به عنوان نشریه‌ای حرفه‌ای و پر و پیمان در حوزه کتاب جا انداخته است، هشتمین شماره خود را همزمان با یکمین سال انتشارش بر پیشخوان مطبوعات قرار داد.

کتاب 8

به گزارش همشهری آنلاین  فتح باب این شماره کارنامه یک‌سالگی مجله است.

در ادامه آثار تازه منتشر شده با موضوعات مختلف از جمله شعر، داستان، اندیشه، دین، تئاتر، سینما، تجسمی، پایداری، کودک و نوجوان، متون کهن و .... به خوانندگان معرفی شده است.

تصویر روی جلد مجله، عکسی است از دکتر  رضا داوری اردکانی به مناسبت گفت‌وگویی که با او درباره کتاب جدیدش در این شماره درج شده.

more   پرسشی از استاد رضا داوری

 علاوه بر این در شماره هشتم «کتاب» مطالب زیر را می‌توانید بخوانید:· گفت‌وگو با مفتون امینی درباره جدیدترین شعرهایش · گفت‌وگو با کریم زمانی درباره «ترجمه روشنگر قرآن»· گفت‌وگو با محمدکاظم مزینانی درباره کتاب «شاه بی‌شین»· گفت‌وگو با دکتر جلال الدین کزازی درباره کتاب‌های اخیرش · گفت‌وگو با محمود جوادی‌پور به بهانه انتشار «پیشگامان هنر نوگرای ایران»· گفت‌وگو با سعید عاکف به مناسبت صدو سی و نهمین چاپ کتاب «خاک‌های نرم کوشک»· گفت‌وگو با فرید قاسمی درباره کتاب « مطبوعات ایرانی»

· پرونده ویژه این شماره اختصاص یافته به «تفسیر کشاف زمخشری»که به تازگی با ترجمه مسعود انصاری و به همت نشر ققنوس در چهار جلد منتشر شده است.

 این پرونده با گفته‌ها و نوشته‌هایی از بهاءالدین خرمشاهی، علی موسوی گرمارودی و کامران فانی و .... فراهم آمده است، دبیر پرونده سید مسعود رضوی است.

 پرونده‌ای مفصل که به کوشش امیلی امرایی با عنوان «10 فرمان در آداب نوشتن» گردآوری شده که مجموعه‌ای است از گفته‌های نویسندگان بزرگ ایران و جهان در باب نوشتن که خواندن آن را به تمام علاقه‌مندان به داستان و داستان‌نویسی توصیه می‌کنیم. در این پرونده یادداشت‌هایی از مجید قیصری، جمال میرصادقی، جعفر مدرس‌صادقی، رضا امیرخانی، محمدحسن شهسواری، پل استر، جان آپدایک و... آمده است. 

 در این شماره‌ی «کتاب» که به نقد و بررسی آثار تازه منتشرشده پرداخته است، نوشته‌ها و گفته‌هایی می‌خوانیم از: اسدالله امرایی، علی عبداللهی، سید مسعود رضوی، سید احمد نادمی،امیر احمدی آریان، مسعود ملک‌یاری، مهرزاد دانش، مرضیه سلیمانی، سهیلا میرشکاک ،هوشنگ سامانی و ...

 « کتاب» را از روزنامه‌فروشی‌ها و کتاب‌فروشی‌های معتبر تهیه کنید

کد خبر 129528
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز