سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر- ندا انتظامی: اگر بزرگ‌ترین مشکل بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، معرفی دیرهنگام دبیر آن در فاصله زمانی کمتر از 5 ماه به آغاز جشنواره بود، این بار معاون هنری وزیر ارشاد طی حکمی تکلیف دبیر دوره بعدی را مشخص کرد تا حرف و حدیث‌ها به پایان برسد.

جشنواره موسیقی فجر

 این‌بار نیز دکتر حسن ریاحی در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر 26 به‌عنوان دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر منصوب شد.

حالا باید امیدوار بود که به‌زودی تکلیف مدیرکل دفتر موسیقی هم مشخص شود که نزدیک به یکسال است با سرپرست اداره می‌شود. این روزها شایعاتی از نشستن یک مجری تلویزیون بر صندلی مدیریت موسیقی کشور به گوش می‌رسد. در اختتامیه بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر که 8 اسفند در تالار وحدت برگزار شد، سیدمحمد‌‌حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه‌آبادی، معاون هنری ارشاد، علی‌ترابی، سرپرست دفتر موسیقی ارشاد، حسن ریاحی، دبیر جشنواره بیست و ششم، بابک‌رضایی، مدیر اجرایی جشنواره و هنرمندان موسیقی حضور داشتند و در این مراسم از مقام هنری حسین دهلوی، آهنگساز و حسن ناهید نوازنده نی تجلیل شد.

با توجه به اینکه سیاست این دوره از جشنواره بر شناسایی و کشف استعدادهای جوان بود حسن ریاحی، دبیر جشنواره با اشاره به حضور جوانان در این رویداد مهم هنری از داوران برای کشف استعدادها تقدیر کرد و خواستار حمایت از این جوانان بعد از برگزاری جشنواره شد.

در این مراسم جوایز برندگان اعلام شد و رتبه نخست شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی به گروه سنتی فرهنگسرای بهمن به سرپرستی حسین روزبهانی و رتبه دوم شاخه آواز جمعی به گروه کر فرهنگسرای اندیشه (دیسونانس) به رهبری مهدی جاور تعلق گرفت.

حمایت از موسیقی فاخر، اولویت‌ سازمان فرهنگی هنری

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، توفیق گروه‌های موسیقی و کر فرهنگسراهای بهمن و اندیشه را در بیست‌و ششمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر تبریک گفت و یادآور شد: حمایت از موسیقی فاخر همچنان از اولویت‌های سازمان فرهنگی هنری در امور هنری است. به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل این سازمان، خوراکیان با اشاره به سیاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حمایت از موسیقی فاخر، این توفیقات را نشانه‌ای از تلاش هنرمندان مراکز فرهنگی هنری سازمان برای ترویج و گسترش نمونه‌های سالم و اصیل موسیقی و آواز ایرانی دانست و ابراز امیدواری کرد که این تلاش در سال‌های بعد گسترده‌تر و با توفیقات بیشتری همراه باشد.

رئیس سازمان افزود: پشتیبانی از حرکت‌های هدفمند موسیقی براساس ضوابط سازمان و اساسنامه‌، ایجاد فضاهای مناسب برای گروه‌های موسیقی، تولید آثار ارزشی، مذهبی و ملی، برگزاری جشنواره‌های هدفمند موسیقی به مناسبت‌های مختلف آیینی، مذهبی و ملی و آموزش بر مبنای استانداردهای تعریف‌شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهمیت دادن به همسان‌سازی آموزش موسیقی، بخشی از سیاست‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این حوزه است. وی تاسیس موزه موسیقی، راه‌اندازی ارکستر فیلارمونیک تهران، تولید محصولات فرهنگی چون ردیف نی استاد کسایی، پرده عشاق، نعت خورشید و ماه نمونه، تداوم فعالیت‌های موسیقایی در فرهنگسرای بهمن که در چند سال اخیر توفیقات بسیاری ازجمله در جشنواره موسیقی فجر به همراه داشته و نیز فعالیت گروه کر فرهنگسرای اندیشه را که برای دومین سال پیاپی در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر حائز عناوین برتر شده، از دستاوردهای اجرای این سیاست‌ها دانست.

کد خبر 129480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز