سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تداوم کاهش قیمت پهنای باند اینترنت در کشور خبر داد و گفت: همانند امسال برای سال آینده نیز کاهش قیمت پهنای باند را در برنامه داریم که به طور قطع منجر به ارزان شدن قیمت اینترنت مصرفی کاربران خواهد شد

پهنای باند

به گزارش خبرگزاری مهر،محمد کرم پور با تاکید بر حمایت از منافع مشترکان اینترنت در کشور گفت: همانطور که پیش از این نیز وعده داده بودیم کاهش نرخ پهنای باند اینترنت را برای شرکت‌های اینترنتی در سال آینده در دستور کار داریم که این به طور قطع منجر به ارزان شدن قیمت اینترنت مصرفی کاربران خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه چرا تخفیف 20 درصدی نرخ پهنای باند اینترنت که از ابتدای امسال ابلاغ شده برای شرکت‌های اینترنتی اعمال نشده است گفت به نیاز تمامی شرکت‌هایی که خواستار استفاده از این تخفیف بودند پاسخ داده شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: برای اعمال کاهش 20 درصدی نرخ پهنای باند نیاز به ضمانت نامه اجرایی از سوی شرکت‌های اینترنتی است که در صورت ارائه آن ظرف مدت یک روز این کاهش قیمت لحاظ خواهد شد.

کرم پور دلیل دریافت ضمانت نامه اجرایی را حمایت از منافع کاربران نهایی اینترنت عنوان کرد و افزود: باید این اطمینان حاصل شود که از این تخفیف، کاربران نیز بهره‌مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ارائه ضمانت اجرایی ظرف مدت یک روز شرکت‌ها می‌توانند از تخفیف نرخ پهنای باند استفاده کنند و اینکه گفته می‌شود بررسی ضمانت اجرایی زمان‌بر است به هیچ وجه درست نیست.

ابهام در اعمال تخفیف 20 درصدی پهنای باند اینترنت

مصوبه تخفیف 20 درصدی نرخ پهنای باند اینترنت اوایل مرداد ماه 89 و با هدف توسعه استفاده از خدمات مبتنی بر اینترنت و کاهش نرخ خدمات مرتبط با آن از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت ارتباطات زیرساخت ابلاغ شد و این وعده نیز داده شد که این کاهش قیمت‌ها مقطعی نبوده و به صورت دوره‌ای تداوم می‌یابد.

این مصوبه که با اعمال آن پیش بینی شده بود قیمت نهایی اینترنت برای کاربران خانگی 6 تا 10 درصد ارزان‌تر شود به دلیل آنچه که ارائه کنندگان اینترنت در کشور بروکراسی حاکم بر سازوکارهای وزارت ارتباطات می‌نامند هنوز برای بسیاری از شرکت‌ها به اجرا درنیامده است.

به رغم آنکه توزیع کنندگان اینترنت در کشور از عدم اجرای مصوبه کاهش نرخ پهنای باند گلایه مندند و معتقدند تاکنون از این تخفیف منتفع نشده‌اند معاون صدور پروانه و بررسی‌های فنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده که تاکنون تنها تعداد معدودی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت برای استفاده از این تخفیف به رگولاتوری مراجعه کرده‌اند.

لطف الله سبوحی از شرکت‌های ارائه کننده اینترنت همچون PAP ،ISP و ISDP ها خواسته که برای استفاده از تخفیف نرخ پهنای باند به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه کنند.

به گفته وی براساس این مصوبه شرکت‌هایی ازاین تخفیف بهره مند می‌شوند که با ارائه مستندات ثابت کنند این تخفیف به کاربران آنان نیز منتقل شده است. به همین دلیل شرکت‌هایی که خواهان بهره مند شدن از این تخفیف هستند باید متعهد شوند که حداقل 6 درصد تخفیف را در مورد کاربرانشان اعمال خواهند کرد.

جدول نرخ پهنای باند اینترنت با اعمال تخفیف 20 درصدی

براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پهنای باند اینترنت با اعمال تخفیف 20 درصدی مطابق جدول زیر در اختیار شرکت‌های اینترنتی قرار می‌گیرد.

 

میزان پهنای باند (بیت بر ثانیه) نرخ پهنای باند (تومان)
64 کیلو بیت 86 هزار و 800 تومان
128 کیلو بیت 173 هزار و600 تومان
256 کیلو بیت 260 هزار و 400 تومان
512 کیلو بیت 434 هزار تومان
1024 کیلو بیت 781 هزار و 200 تومان
2048 کیلو بیت یک میلیون و 388 هزار و 800 تومان
4 مگا بیت دو میلیون و 343 هزار و 600 تومان
8 مگا بیت 3 میلیون و 906 هزار تومان
20 مگا بیت 7 میلیون و 998 هزار و 800 تومان
34 مگا بیت 11 میلیون و 110 هزار تومان
100 مگا بیت 28 میلیون و 644 هزار تومان
426 مگا بیت 36 میلیون و 976 هزار و 800 تومان

 

 

 

 

کد خبر 129474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز