گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: از سال آینده مدارس ابتدایی کشور روزهای پنجشنبه تعطیل خواهد بود.

دانش آموزان دختر


وزیر آموزش و پرورش دیروز در حاشیه همایش قدردانی از مربیان پرورشی در این‌باره اعلام کرد: شورای‌عالی آموزش و پرورش طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس ابتدایی کشور را در نشست هشتم اسفند ماه خود تصویب کرد و این طرح برای امضای ریاست‌جمهوری ارسال شده‌است. به گفته حمید‌رضا حاجی‌بابایی، این طرح پس از امضای رئیس‌جمهور در مقام رئیس شورای‌عالی آموزش و پرورش از سال آینده اجرا می‌شود و البته تعطیلی روزهای پنجشنبه در مدارس روستایی به‌طور آزمایشی اجرایی شده‌است.

وی با بیان اینکه با تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس ابتدایی 106 ساعت به فعالیت کلاس‌های ابتدایی در تقویم آموزشی اضافه می‌شود، اظهار کرد: دوره ابتدایی مهم‌ترین دوره تحصیلی است و به همین دلیل می‌خواهیم سنگینی کارها را از دوش معلمان ابتدایی برداریم و روزهای پنجشنبه برای کارهای فوق برنامه اختصاص یابد.

ورزش، سد راه آسیب‌های اجتماعی

وی در پاسخ به پرسش همشهری در باره وضعیت ورزش در مدارس کشور نیز اعلام کرد: طرح‌های مختلفی برای ورزش مدارس داریم که آموزش شنا به دانش‌آموزان ابتدایی یکی از آنها بود که با موفقیت اجرا شد و طرح دیگر ما راه‌اندازی 55 مدرسه ورزش در کشور است که سال آینده اجرا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید به ورزش مدارس به‌طور جدی پرداخت و سازمان‌های متولی ورزش نیز باید همکاری کنند، اظهار کرد: ورزش سد راه آسیب‌های اجتماعی در مدارس است.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: با توجه جدی‌تر به موضوع ورزش مدارس می‌توان از آسیب‌های اجتماعی در مدارس نیز پیشگیری کرد.
وی درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس، گفت: بروز آسیب‌های اجتماعی به‌دلیل وجود برخی کاستی‌ها در جامعه است و آموزش و پرورش یکی از نهادهایی است که دچار ضرر می‌شود و زمانی که دانش‌آموز دچار آسیب اجتماعی می‌شود باید دلایل آن به‌طور کارشناسی بررسی شود.

توزیع نشدن و حذف یارانه نان غنی‌شده را بررسی می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش از اجرا نشدن طرح توزیع نان غنی شده در مدارس به همراه شیر رایگان به‌دلیل تامین نشدن اعتبار اظهار بی‌اطلاعی کرد. حاجی‌بابایی تصریح کرد: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارتخانه اعلام کرده که مشکل خاصی در این‌باره وجود ندارد ولی باید موضوع را بررسی کنم.

وزیر آموزش و پرورش در باره توزیع پیک نوروزی در میان دانش‌آموزان گفت: احتمال توزیع پیک نوروزی وجود دارد.

کد خبر 129472

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز