گروه شهری: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری، شهرداری تهران در 2 هزار هکتار از دامنه‌های جنوبی البرز نهال غرس خواهد کرد.

درختکاری

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران دیروز در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: در هفته درخت‌کاری (15تا 21 اسفند) در 123 بوستان فرامنطقه‌ای شهر تهران بیش از یک میلیون نهال از گونه‌های گیاهی مثمر و غیرمثمر و سازگار با شرایط اقلیمی شهر تهران به‌طور رایگان در میان شهروندان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: در این بوستان‌ها کارشناسان فضای سبز دستورالعمل نحوه کاشت و نگهداری و حفاظت از درختان را به شهروندان آموزش خواهند داد.

مختاری با اعلام اینکه شهرداری تهران تا‌کنون بیش از 34 هزار هکتار توسعه جنگل‌کاری در قالب کمربند سبز پیرامون شهر تهران داشته است، گفت: در فاز دوم طرح کمربند سبز 50 هزار هکتار از اراضی اطراف تهران باید جنگل‌کاری شود که در این راه باید همه اعم از دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد، مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز همچنین از طرح جنگل‌کاری در دست اجرای دامنه جنوبی البرز به مساحت 10 هزار هکتار خبر داد و افزود: این درخت‌کاری‌ها در ارتفاعات 1800 تا 2400 متری به اجرا در خواهد آمد تا ضمن اینکه مانع از گسترش بی‌رویه شهر و ساخت‌وسازهای غیرمجاز شود، به تلطیف هوا و تقویت ریه تنفسی شهر تهران کمک کند.

مختاری با اعلام اینکه سرانه فضای سبز شهر تهران در سال65 حدود نیم متر بوده است، اظهار کرد: با اقدامات صورت‌گرفته هم‌اکنون سرانه فضای سبز درون شهری به 13 متر رسیده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود از برپایی نمایشگاه و جشنواره گل‌های بهاری خبرداد و گفت: این نمایشگاه از 21 اسفند به‌مدت 5 روز بر پا خواهد شد و در آن 200 تولید‌کننده گل و گیاه داخلی شرکت خواهند داشت، ضمن اینکه عرضه مستقیم گل و گیاه به شهروندان نیز صورت خواهد گرفت.

وی با اعلام اینکه ساعت برگزاری نمایشگاه گل‌های بهاری از ساعت 10 صبح تا 19 عصر خواهد بود، افزود: امسال به‌طور همزمان در 2 نمایشگاه دائمی واقع در بزرگراه امام رضا(ع) و اتوبان آهنگ نیز نمایشگاه مشابه برگزار خواهد شد.

مختاری همچنین اظهار داشت: به‌منظور حل مشکل ترافیک و تردد شهروندان هنگام برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و بین‌المللی در بوستان گفت‌وگو درنظر داریم ایستگاه خط 7 مترو را جنب بزرگراه شهید چمران احداث کنیم، علاوه بر این قرار است در این ایستگاه مترو یک پارکینگ چهارطبقه نیز احداث شود.

 

کد خبر 129464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز