همشهری آنلاین: دو فضانورد آمریکایی دوشنبه 28 فوریه اولین راهپیمایی از دو راهپیمایی فضایی‌شان را آغاز کردند تا یک اتاقک اضافی دائمی را روی ایستگاه بین‌المللی فضایی نصب کنند و همچنین مقداری از فضای بیرونی را در بطری برای ژاپن بیاورند.

ISS

به گزارش خبرگزاری فرانسه این طرح غیرمعمول که بخشی از تلاش مشترک با سازمان کاوش هوافضای ژاپن،‌JAXA است شامل باز کردن یک استوانه فلزی در فضا است که بوسیله سایر فضانوردان امضا شده است، و برای نمایش عمومی به زمین بازگردانده خواهد شد.

به گفته ناسا این تجربه به اصطلاح "پیام در بطری"، که در آن فضانوردان "یک محفظه فلزی را برای گرفتن خلا فضا باز می‌کنند" برای پایان این راهپیمایی شش ساعته طرح‌ریزی شده است.

تا آن زمان فضانوردان، استیو براون و آلوین درو، کارهای فنی دیگری را باید انجام دهند؛ آنها باید یک کابل برق اضافی به مقصود پشتیبانی بین بخش اتصال‌دهنده "یگانگی" Unity و محفظه "آرامش" Tranquility ایستگاه فضایی بین‌المللی بکشند.

سپس به گفته ناسا آنها "ابزار پمپ هواکش محفظه، یک پایه دوربین و اضافاتی به ریل انتقال‌دهنده پرتابل" نصب خواهند کرد تا برای نصب محفظه لئوناردو ساخت ایتالیا به عنوان بخش ثابتی از آزمایشگاه آماده شوند.

این راهپیمایی فضایی در ساعت 1546 به وقت گرینیچ، حدود نیم ساعت زودتر از زمان برنامه‌ریزی‌ شده آغاز شد و قرار است در ساعت 2048 به وقت گرینیچ پایان یابد.

به گفته ناسا این راهپیمایی فضایی ششمین راهپیمایی براون است که در ماه ژانویه جایگزین فضانورد، تیم کوپرا، شد که در حادثه دوچرخه‌سواری آسیب دیده بود، و اولین راهپیمایی برای درو است، فضانورد آمریکایی آفریقایی‌‌‌‌‌‌تبار که اکنون به دویستمین شخصی است که در فضا راهپیمایی کرده است.

کد خبر 129453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز