دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کردند.

صالحی

به گزارش خبرنگار اعزامی صدا و سیما از ژنو، علی اکبر صالحی که برای شرکت در شورای حقوق بشر و کنفرانس خلع سلاح به ژنو سفر کرده است، امروز به درخواست کاترین اشتون، با وی دیدار و گفتگو کرد.

دراین دیدار صالحی با اشاره به فعالیت‌های هسته‌ای ایران درمسیر قانونی و شفاف خود اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همانند دیگر کشورها بر حقوق و تعهدات خود پایبند است اما اشتباه غربی‌ها اینجاست که وارد پروسه نیت خوانی می‌شوند و نیت خوانی، قابل راستی آزمایی نیست.

صالحی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال ایجادهمکاری و تعامل به جای تقابل بوده و آماده همکاری در چارچوب موازین و مقرارات پذیرفته شده بین المللی است و لازمه این امر آنست که از طرف مقابل علامت هایی مبنی بر حسن نیت و همکاری دیده شود.

کاترین اشتون هم در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار خود با صالحی گفت: ما به دنبال تعامل و همکاری هستیم و باید زمینه‌های این امر را فراهم کنیم.

وی دراین خصوص که ایران به دنبال حقوق خود در استفاده صلح آمیز از فناوری هسته‌ای است، تاکید کرد : برای ایجاد زمینه جهت اعاده وضعیت به شرایط عادی باید اقدامات و تلاش‌هایی صورت پذیرد.

کد خبر 129445
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز