همشهری آنلاین: پیش‌نویس قانون جامع حقوق مالکیت ادبی و هنری ایران روز 18 اسفند در همایشی در تالار اجتماعات شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس تهران مورد نقد و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

کپی‌رایت

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمود صادقی، استادیار حقوق دانشگاه تربیت مدرس و نایب رئیس انجمن علمی حقوق مالکیت فکری ایران ضمن اعلام این خبر گفت: در این همایش 8 تا 10 مقاله از سوی حقوقدانان و کارشناسان این حوزه ارائه و میزگردهایی نیز در موضوعاتی مانند حقوق اخلاقی پدیدآورندگان آثار ادبی و هنری در پیش‌نویس قانون جدید، مقایسه این پیش‌نویس با الزامات مقرر در اسناد بین‌المللی از جمله کنوانسیون برن، رُم و موافقتنامه TRIPS، حقوق تعریف شده در پیش نویس قانون جدید برای پدیدآورندگان در فضای سایبر و ضمانت اجرای حقوق مالکیت ادبی و هنری در پیش نویس قانون جدید برگزار می‌شود.

more

   آشنایی با تاریخچه کپی‌رایت

more

  آشنایی با سازمان‌جهانی مالکیت فکری

صادقی که دبیری این همایش را هم بر عهده دارد گفت هدف اصلی این همایش بررسی نقادانه پیش‌نویس لایحه قانون جامع حقوق مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط است.

اوابراز امیدواری کرد پیشنهادهایی که در این همایش مطرح خواهد شد، به بهتر شدن این لایحه و فراهم آوردن مقدمات مورد نیاز برای اجرای آن کمک کند.

به گفته صادقی علاوه بر خودِ وی برخی دیگر از استادان رشته حقوق مانند سیدحسین صفایی، سیدحسن میرحسینی، سیدحسن شبیری، دکتر وحید، طارمسری، محسن صادقی و ستار زرکلام در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

نایب رئیس انجمن علمی حقوق مالکیت فکری ایران همچنین از برپایی گردهمایی سالانه این انجمن در روز برپایی همایش مذکور خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین پیش‌نویس قانون جامع حقوق مالکیت ادبی و هنری ایران چند سالی است که در دستور کار دولت قرار گرفته است و اوایل امسال هم که علی مطهری،نماینده مجلس و ده تن دیگر با ارائه پیشنهاد برای اضافه کردن یک بند به قانون مصوب سال 1348 خواستار تغییر آن شده بودند، نماینده دولت در مجلس اعلام کرده بود که تا شش ماه دیگر این قانون به مجلس ارائه خواهد شد.

more  پیش‌نویس قانون جامع کپی‌رایت تدوین شد

به گزارش همشهری‌آنلاین انجمن علمی مالکیت فکری تاسیس شد و در ابتدای شکل گیری آن چهره‌هایی چون دکتر مصطفی محقق داماد، دکتر حسین مهرپور و برخی از چهره‌های شناخته شده و دانشگاهی حقوق در ایران در زمره موسسان آن بوده‌اند.

این انجمن تنها از میان دانشجویان و کارشناسان و فارغ‌التحصیلان حقوق عضو می‌پذیرد و دیگر فعالان عرصه دفاع از مالکیت فکری همانند تهیه‌کنندگان و یا روزنامه‌نگارانی که حوزه کاری آنها چنین عرصه‌هایی است، امکان عضو شدن در این انجمن را ندارند.

کد خبر 129333
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز