همشهری آنلاین: نمایندگان به یک فوریت طرحی رای مثبت دادند که در صورت تصویب نهایی آن شرایط جدیدی برای محاسبه کسور بازنشستگی و نحوه تعیین حقوق تعیین می‌شود.

در جلسه علنی امروز مجلس دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار قرار گرفت که با رای منفی نمایندگان به دو فوریت آن، یک فوریت این طرح به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا، دو فوریت این طرح‌ها در راستای احقاق حقوق مکتسبه آن دسته از کارمندان دولت که مشمول صندوق تامین اجتماعی هستند طراحی شده بود.

امضا کنندگان این طرح معتقدند که اجرای ماده 106 قانون خدمات کشوری با اصل عدالت و حقوق مکتسبه کارمندان مشمول صندوق تامین اجتماعی مغایرت دارد و حقوقی که براساس قانون قرارداد منعقده از سالها قبل میان کارمندان و کارفرما منعقد شده است و کارمندان بر آن اساس در بدو خدمت شمول صندوق تامین اجتماعی را با همه شرایط و لوازم آن انتخاب کرده‌اند اینک یکسویه نقض گردیده است.

همچنین این ماده نادیده گرفتن حقوق مکتسبه سال‌های متمادی کارمندان مشمول صندوق تامین اجتماعی از نظر پرداخت پاداش پایان خدمت، سر‌ در‌گمی دستگاه‌های اجرایی درخصوص تعریف و تعیین «مصداق» مفهوم مزایای غیر مستقیم را درپی دارد.

در صورت تصویب نهایی این طرح آن دسته از کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که مشترک صندوق تامین اجتماعی هستند، از نظر مبنا محاسبه کسور بازنشستگی و نحوه تعیین حقوق بازنشستگی و از لحاظ برخورداری از مزایای پاداش پایان خدمت تابع قوانین و مقررات تامین اجتماعی هستند.

 

کد خبر 129315
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز