جمعه ۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 6 اسفند تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

نماز آیت‌الله امامی کاشانی

 به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران، گفت: جهان اسلام غربزده شده بود یعنی غرب به خاطر تکنولوژی و قدرتش از ملت و امت اسلام وحی و نبوت را گرفت که هویت ملت اسلام بود و اینها را پوچ کرد با قدرت‌های که سرکار آورد و عوامل و حکامی که سرکار آورد و این جامعه اسلامی توجه کرد که به پوچی رسیده است.

 وی اظهار کرد: جهان اسلام کم کم به دنبال همین بیداری می‌رود که امام راحل در منطقه آغاز کرد و مسلمان‌ها زیر همان پرچمی قرار گرفتند که پیغمبر اکرم آورده است.

 وی افزود: امروز روزی است که قلم به دستان دنیای اسلام مخصوصا مصر که نویسندگانی غنی و قوی دارد حرکت کنند و جامعه را روشن کنند. امروز روزی است که امت اسلام بیدار شده، ولی آنها که اهل نظرند باید دین را بیان کنند.

 امام جمعه موقت تهران، تصریح کرد: در کشور خودمان هم اهمیت انقلاب اسلامی و الگو بودن آن باید ادر مدارس و دانشگاه‌های ما تبیین شود. این وظیفه‌ای است که امروز به عهده دانشمندان قرار دارد.

 امامی کاشانی گفت: حرکتی که پیش آمده حرکتی بیدار است و کشور ما مخصوصا جراید و رسانه‌ها باید در این جهت کار کنند که انقلاب را به دنیا نشان دهند و زیبایی آن را برجسته کنند که امید است این زمینه‌ای باشد برای ظهور حضرت ولی عصر (عج).

 آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های اول نمازجمعه این هفته تهران، با اشاره به حوادث 25 بهمن، تصریح کرد: مردم ما در 22 بهمن آنچنان در تمام کشور حماسه آفریدند که دنیا در برابر آن عبرت گرفت. بعد از آن در 25 بهمن این آقایان آمدند و مردم را به خیابان‌ها دعوت کردند و گروهی اندک هم آمدند.

 امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این نکته روشن است، اما من برای نوجوان‌ها از فتنه‌ای که در 25 بهمن اتفاق افتاد می‌گویم. پرچمی که در ایران است به دوش امام خمینی(ره) بود و امروز همه دنیا می‌دانند که این پرچم به دوش رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است، اما آن پرچم روزی بر دوش کارتر و مقابل امام، روزی به دوش ریگان مقابل امام و روزی به دوش بوش پدر و روزی به دوش بوش پسر و الان به دوش اوباماست.

 وی ادامه داد: شاید خیلی کم باشند از فرزندان ما، ولی من به آنها می‌گویم شما پرچم و پرچمدار را ببینید و ببینید وظیفه‌تان چیست؟ پرچم انقلاب اسلامی که در این کشور اتفاق افتاد بر دوش امام(ره) بود و امروز بر دوش ولی امر است پس خط همین است. اما از کجا بفهمیم؟ قرآن و حدیث به ما می‌گوید به صراط مستقیم برویم و این راه همان صراط مستقیم است.

 امام جمعه موقت تهران، با ذکر خاطره‌ای از حضرت امام(ره)، ادامه داد: امام خمینی گفتند که انقلاب به پیش می‌رود و هر کدام از ما با این انقلاب مخالفت کنیم، خودمان از بین خواهیم رفت. من الان معنای این را می‌فهمم که چرا امام گفتند «ما». خدا کسانی که چنین شدند را به صراط مستقیم هدایت کنند.

 امام کاشانی با تاکید بر لزوم وجود اخلاق رسانه‌ای، گفت: اصلا رسانه‌ها اعم از صدا و سیما، روزنامه‌ها و جراید و یا حداقل رسانه‌های انقلاب باید تشکیلاتی داشته باشند که اخلاقی را تدوین کنند که در آن فقه تشریح شود و این‌که چه چیز حلال و چه چیز حرام است.

 وی اضافه کرد: کسی ممکن است در هر گوشه از ارگان قوای سه گانه اشکالی داشته باشد. باید بدانیم این به خط ارتباط ندارد، خط را باید نگه داشت. اگر نانوایی نان را بد می‌پزد، نباید علیه نان شعار داد. این وظیفه‌ای است که رسانه‌ها باید به آن بپردازند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که کتاب و سنت معیار اندیشیدن است، گفت: تفکر باید معیار و میزانی داشته باشد تا بتوان درست بودن آن را تشخیص داد و انسان به اشتباه نیفتد.

 امامی کاشانی اظهار کرد: معیار درست برای اندیشیدن وحی و قرآن است.

کد خبر 129106
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز