سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مرد چینی سی و چند ساله پس از سه روز بازی آنلاین مداوم بدون خوابیدن و خوردن غذای چندان، در کافی‌نتی در خارج پکن درگذشت.

online game

به گزارش خبرگزاری فرانسه پژوهشگران می‌گویند این حادثه اهمیت مبارزه مداوم چین را برای از بین بردن اعتیاد به اینترنت را نشان می‌دهد که ده‌ها میلیون چینی را گرفتار می‌کند.

روزنامه بیجینگ تایمز نوشت این مرد که نامش اعلام نشده است، در کافه‌ای در حومه پایتخت به اغما رفت و گرچه به سرعت به یک درمانگاه مجاور منتقل شد، مدت کوتاهی پس از رسیدن به آنجا درگذشت.

به گزارش این روزنامه او در ماه گذشته بیش از 10000 یوآن (1500 دلار) خرج بازی‌های اینترنتی کرده بود، و در طول سه ‌روزی که به بازی ادامه داده بود، تقریبا از جایش تکان نخورده بود.

پلیس به عنوان بخشی از تحقیق در مورد این مرگ چندین کامپیوتر را ضبط کرده است، اما به قتل رسیدن این مرد را رد کرده است، و بنابراین تا به حال اوپراتورهای این کافه کوچک را تنها نیم دوجین ترمینال دارد، بازداشت نکرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی چین به نقل از پژوهشگران این کشور تعداد معتادان نوجوان به اینترنت در چین به 33 میلیون نفر افزایش یافته است.

دولت رشته‌‌ای از اقدامات برای مقابله این مشکل را اتخاذ کرده است. مقامات اخیرا به اوپراتورهای بازی‌های آنلاین ویدئویی دستور داده‌اند که به والدین امکان نظارت بر بازی کودکان‌شان را بدهند،‌ در غیر این صورت محل‌‌های بازی آنلاین را تعطیل خواهد کرد.

کد خبر 128961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز