سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: در دومین روز از بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر ، سه شنبه 3 اسفندماه،15 گروه موسیقی در تالارهای تهران به اجرای برنامه می‌پردازند و از سوی دیگر اجرای بخش استانی جشنواره هم در گرگان آغاز شده است.

جشنواره 26 موسیقی فجر

به گزارش همشهری آنلاین و بر اساس جدولی که از سوی روابط عمومی جشنواره توزیع شده است ، برنامه ها در بخش های مختلف رقابتی ، جنبی و سخنرانی در 10 تالار و سالن به شرح ذیل ارائه خواهد شد.

تالار وحدت : ساعت 18:30 ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی، ساعت 21 گروه کر آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو.

سالن رودکی :ساعت 18:30 ارکستر زهی "هنگام" به سرپرستی روزبه تابنده ، گروه "نوماه" به سرپرستی نگار افاضل، ساعت 21 کوارتت زهی آرمیران به سرپرستی "خاچیک بابائیان".

فرهنگسرای نیاوران: ساعت 16:30گروه موسیقی "خنیا" به سرپرستی پری ملکی ویژه بانوان ، ساعت 21 رسیتال پیانو دلبر حکیم آوا.

سالن اصلی تئاتر شهر :ساعت 20 ارکستر سنتی مرکز موسیقی صدا و سیما به رهبری شهرام منظمی.

تالار اندیشه :ساعت 18:30 ارکستر ملی آذربایجان.

سالن سوره حوه هنری :ساعت 19 گروه موسیقی نجوا به سرپرستی آرشام خرسندپور و گروه موسیقی مثنوی به سرپرستی سعید فهیمی (بخش رقابتی موسیقی ایرانی ).

تالار ایوان شهر :ساعت 20 گروه کر فرهنگسرای اندیشه "دیونانش" به سرپرستی مهدی چاور ، گروه کر آوای باران به سرپرستی سارا جلاتی.

فرهنگسرای ارسباران :ساعت 19 گروه موسیقی "ژی" به سرپرستی شهباز شاهین پور.

برج میلاد : ساعت 21 گروه موسیقی پاپ رضا صادقی.

بررسی وضعیت نشریات تخصصی موسیقی در ایران

. با حضور مهدی ستایشگر مدیرمسئول و سردبیر ماهنامه هنر موسیقی، سروش ریاضی مدیرمسئول و سردبیر ماهنامه گزارش موسیقی، محمد موسوی مدیرمسئول و سردبیر فصلنامه ماهور، سهراب حسینی سردبیر ماهنامه مقام موسیقایی،آروین صداقت کیش نویسنده و منتقد به نمایندگی از ماهنامه فرهنگ و آهنگ و افشین داورپناه دبیر نشست‌های تخصصی موسیقی و رسانه و مدیر گروه پژوهش هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر . 

 این نشست از ساعت 16 تا 18 امروز(سه شنبه)در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی واقع در خیابان انقلاب، بین چهار راه ولیعصر، نبش خیابان شهید برادران مظفر جنوبی، پژوهشکده فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

جشنواره موسیقی فجر در استان گلستان با حضور 6 گروه موسیقی

 از سوی دیگر به گزارش مهر  بخش استانی بیست و ششمین جشنواره بین اللمللی موسیقی فجر شامگاه دوشنبه،2 اسفند همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص)در گرگان آغاز شد.
مراسم افتتاحیه این مراسم با حضور گروههای موسیقی و علاقمندان به این هنر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

غلامرضا منتظری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: شش گروه موسیقی بین المللی و استانی در این جشنواره به اجرای برنامه می پردازند.

وی افزود: این جشنواره همزمان با تهران ، از 2 تا 6 اسفندماه در تالار فخرالدبن اسعد گرگانی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: جشنواره بین المللی موسیقی فجر نخستین بار در گلستان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر به هنر موسیقی به عنوان یک تخصص نگاه شود، در گسترش رسیدن به اهداف موسیقی سهم به سزایی دارد.

منتظری تاکید کرد: برای رشد موسیقی باید ذوق و سلیقه مردم رشد پیدا کند که این رشد از طریق برگزاری این گونه جشنواره ها در کشور، به دست می آید.

فرهنگ شریف نیامد

  به گزارش همشهری‌آنلاین از ستاد خبری بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در  نخستین شب از برنامه‌ها(دوشنبه 2 اسفند) اجرای تک نوازی اساتید بدون حضور استاد فرهنگ شریف درحالی برگزارشد که درابتدای برنامه مجری این مراسم به پشت تریبون رفته و گفت: قرار بود ایشان به عنوان اولین استاد این برنامه، اجرا کنند اما متاسفانه ایشان بیمار شده و به بیمارستان رفتند و اگرچه که دیروز پزشک معالجشان احتمال حضور ایشان بر روی صحنه را بسیار زیاد دانسته واعلام کردند که می‌توانند امروز به اجرای برنامه بپردازند اما امروز حال ایشان مساعد تشخیص داده نشد و با این که خود استاد بسیار اصرار داشتند که حداقل برای احترام مخاطبانی که به خاطر ایشان آمده اند ، تنها به مدت دو دقیقه به روی صحنه آمده و ادای احترام کنند؛ اما در لحظات آخر پزشک ایشان، آمدنشانان را به صلاح وضع جسمانی اشان ندانست و از آمدنشان عذر خواهی کرد.

در ادامه مجری برنامه از مخاطبان حاضر درسالن خواست که به احترام این استاد و برای سلامتی ایشان ، این استاد را تشویق کنید که با تشویق فراوان مخاطبان روبروشد.

کد خبر 128861
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز