همشهری آنلاین: در نشست صمیمانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور فرهنگی با داوران و برگزیدگان جایزه کتاب سال که شب گذشته (30 بهمن‌ماه) برگزار شد، بر ضرورت حمایت مادی از کتاب‌های برگزیده جایزه کتاب سال تأکید و از خرید سه هزار نسخه‌ای از پنج اثر برگزیده بخش قرآنی خبر داده شد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، در نشست هم‌اندیشی صمیمانه داوران و برگزیدگان جایزه کتاب سال با مسئولان برگزاری این جایزه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی وی که از ساعت 19 شب گذشته (30 بهمن‌ماه) در هتل لاله برگزار شد، برخی داوران نظرات و پیشنهادات خود را درباره افزایش سطح داوری‌ها و بهبود کیفیت بررسی آثار و روند برگزاری جشنواره بیان کردند.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی کوتاه اظهار کرد: نمی‌خواهیم به کارهای سطحی و نازل بسنده کنیم و انتخاب یک اثر به عنوان برگزیده یا شایسته تقدیر در جایزه کتاب سال، باید آثار مثبتی نیز به دنبال داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به حمایت این جایزه از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این حمایت باید از سوی معاونت امور فرهنگی نیز به شکل مادی انجام شود و با خرید تعداد بیشتری از آثار برگزیده این جایزه، زمینه را برای حمایت این آثار و ارسال به کتابخانه‌های کشور فراهم آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد بر انتخاب اثری به عنوان برترین کتاب و اثر ممتاز اشاره کرد و گفت: می‌توان با الگوبرداری از حوزه‌های دیگر بهترین کتاب سال را نیز انتخاب کرد.

بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد نیز با اشاره به خرید و حمایت بیشتر معاونت فرهنگی از برگزیدگان کتاب سال خبر داد و در تایید سخنان وزیر ارشاد اعلام کرد: از پنج اثر برگزیده بخش قرآنی و کتاب‌های حوزه علوم انسانی بین 1000 تا 3000 نسخه خریداری خواهیم کرد.

دری همچنین از دایمی شدن دبیرخانه جایزه کتاب سال خبر داد و گفت: با ابلاغیه‌ای مقرر شده این دبیرخانه از این پس به شکل دایمی به فعالیت خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: کتاب سال جشن بزرگ فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است که هر دوره آن با جنب و جوش بیشتری برگزار می‌شود. 

کد خبر 128744
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز