همشهری آنلاین: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اعلام کرد: فروش اینترنتی بلیت اتوبوس برای دوره نوروز از یکشنبه اول اسفند آغاز می‌شود.

بلیط

شهریار افندی‌زاده ‌زرگری در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر تاکید کرد: امسال افزایش 20 درصدی قیمت بلیت در خطوط عادی اعمال نخواهد شد.

افندی زاده از مسافران خواست سریع‌تر با خرید بلیت اینترنتی یا حضور در محل پایانه‌های عمومی و سایر دفاتر، برای تهیه بلیت اتوبوس اقدام کنند تا سازمان راهداری و شرکت‌های تعاونی مسافربری بتوانند متناسب با میزان تقاضای سفر برون‌شهری، برنامه ریزی کنند.

نماینده تام‌الاختیار وزارت راه در امر هدفمندسازی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: فروش بلیت نوروزی برای ایام طرح نوروز، از 25 اسفند تا 15 فروردین صورت می‌گیرد.

افندی زاده گفت: با توجه به آنکه امسال مینی‌بوس‌های ویژه نیز از حدود 1.5 ماه قبل برای افزایش خدمات جابه‌جایی مسافران جاده‌ای به کار گرفته شده است، خدمات دیگری علاوه بر خدمات سال‌های قبل به سیستم حمل و نقل عمومی افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان راهداری تلاش می‌کند مردم مشکلی برای تهیه بلیت اتوبوس نوروزی نداشته باشند، افزود: برای رفاه حال مسافران نوروزی حمل و نقل جاده‌ای، از اول تا هفتم اسفند، پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس انجام می‌شود و از هشتم تا بیستم اسفند نیز فروش بلیت از طریق حضوری در محل پایانه‌های عمومی مسافر، دفاتر مرکزی شرکت‌های حمل و نقلی و دفاتر فروش بلیت سطح شهر، انجام می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: برخلاف سال‌های گذشته که حدود 20 درصد افزایش قیمت بلیت به خاطر ترددهای یک‌سر خالی ناوگان در ایام نوروز صورت می‌گرفت، امسال برای خطوط عادی که فروش بلیت آنها از طریق اینترنتی و حضوری صورت می‌گیرد، در ایام نوروز افزایش قیمت نداریم.

نماینده ویژه دولت در امر ترانزیت تصریح کرد: در خطوط فوق‌العاده نیز، پس از 15 اسفند، تصمیم‌گیری لازم برای میزان افزایش قیمت صورت می‌گیرد و این افزایش احتمالی قیمت به دلیل افزایش ظرفیتی است که به نظر می‌رسد در برخی مسیرها نیاز باشد اما هرگونه افزایش قیمت پس از تصویب در مجامع قانونی خواهد بود.

کد خبر 128665
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز