همشهری آنلاین: دادستان استان تهران از برخورد قطعی دستگاه قضاء و دادسراها با مجرمان حوادث اخیر خبر داد و گفت: امروزه مراجع قضایی با کمبود نیروی اداری مواجه‌اند.

به گزارش مهر، عباس جعفری دولت‌آبادی در همایش سراسری قضات دادگستری کل استان تهران اظهار داشت: چهره مجرمان 25 بهمن بیش از گذشته افشا شده و اگر در گذشته این افراد پنهان بودند امروز با انقلاب 22 بهمن هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

وی افزود: دستگاه قضاء و دادسراها با مجرمان حوادث اخیر قطعا برخورد خواهد کرد تا فرزندان انقلاب اسلامی و آرمانهای آن به سفله کشیده نشود و با سرافرازی این انقلاب این مجرمان را به سزای اعمال خود برساند.

دولت ابادی در ادامه به کار همراه با استرس و فشار در دادسراها اشاره کرد و گفت: همه قضات در دادسراها از صبح تا شام با کار سخت و استرس زا مواجه اند.

وی ادامه داد: اگر ما امروز از قضات حمایت می‌کنیم به دلیل کار سخت و فشار بر آنها در دادسرا است، در حقیقت این استرس و فشار کاری برای دادسراها منظور شده است.

دادستان کل استان تهران افزود: امروزه در حوزه دادسراها با کمترین امکانات رفاهی مواجه ایم که در واقع فضای کمتری برای استراحت قضات فراهم شده است و اقدام مهمی که ما می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم ایجاد امکانات رفاهی، آرامش روانی و اطمینان ‌خاطر برای قضات است.

دولت‌آبادی به کمبود نیروی اداری در دستگاه قضاء اشاره کرد و گفت: امروز مراجع قضایی با کمبود نیروی اداری مواجه اند و 60 درصد کادر اداری در شهر تهران تشکیل شده که با کمترین نیروی اداری کار انجام می‌شود.

دادستان کل استان تهران افزود: در حال حاضر 235 شعبه در دادسراها متصدی هستند که نیرو برای آنها کم است و ما تقاضای خدمت از مراجع دیگر را داریم.

وی به بحث مبارزه با مجرمان که وظیفه ذاتی قوه قضاییه است، اشاره کرد و افزود: برای بزهکار هزینه جرم سنگین نیست و سیستم قضایی به خاطر تنوع یک مدیریت یکپارچه‌ایی که در آن وجود دارد به مرور زمینه مبارزه را فراهم می‌کند.

دولت‌آبادی ادامه داد: طبق ماده 48 قانون مجازات اسلامی، قانون اجازه داده کسانی که شرارت زیاد کردند در چارچوب از ظرفیت قانون استفاده کرده و با آنها مبارزه کنند که این مبارزه به دست دادسرا و دادگاهها عملی خواهد شد. در واقع از قضات دادسراها خواهانیم که در دادگاهها حضور جدی داشته باشند تا پرونده‌ها به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه امروز قاضی برای حضور در شعبات وجود دارد، گفت: در بخش اجرای احکام یک خلاء در خصوص نقش پلیس وجود دارد که باید آنها کمک کنند و احکام مهم را زودتر اجرا کنند و این به این معنا نیست که سرمایه‌گذاری زیادی در خصوص اجرای احکام نکنیم.

دادستان تهران افزود:‌ قضات دادگاهها و دادسراها وقتی با جرم و شررات مبارزه می‌کنند در معرض خطر قرار می‌گیرند حتی بارها در جلسات قضات خواهان شدند که آنها را حمایت کنیم و ما امروز تقاضا داریم که از قضات حمایت شغلی شود. درست است که آنها در چارچوب قانون هستند ولی افرادی که حرفه‌ای هستند خواهان کندی تیغ آنها خواهند بود.

کد خبر 128534
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز