همشهری‌آنلاین: مشترکان تلفن همراه باید به این نکته توجه کنند که به محض شماره‌گیری 0098، هزینه‌های رومینگ محاسبه خواهد شد، یعنی اگر این تماس بدون پاسخ بوده و یا به شنیدن پیغام شبکه منجر باشد و یا شماره‌گیری به‌صورت ناقص انجام شود هم شامل هزینه رومینگ خواهد شد.

موبایل هشدار

به گزارش ایسنا، طریقه شماره‌گیری در هنگام استفاده از سرویس رومینگ در تلفن همراه باید ابتدا شماره *** 009891 و در شماره ثابت (تهران) ******** 009821 گرفته شود.

هم‌چنین مشترکانی که در نواحی مرزی زندگی و یا در آن محل‌ها رفت و آمد دارند، باید به نام شبکه برروی گوشی خود بسیار توجه داشته باشند، چرا که ممکن است شبکه ثبت شده، شبکه تلفن همراه ایران نباشد و مشترک پرداخت هزینه مکالمات بین‌الملل یا اصطلاحا ‹‹رومینگ›› را متحمل شود، به‌طور مثال چنانچه نام شبکه ایران IR-TCI به نامی دیگر تبدیل شود، باید سیستم شبکه موبایل از حالت Automatic به حالت Manual درآورده و شبکه ایران انتخاب شود.

انجام هر مکالمه حتی درصورت مفقود شدن گوشی برعهده خود مشترک است، این موضوعی است که از سوی اپراتور اعلام شده و بارها تاکید شده است که مشترکان توجه کنند در مسافرت‌های خارج از کشور مواظب گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی خود باشند و درصورت گم شدن یا سرقت سریعا به قطع آن اقدام کنند چرا که هزینه‌های کم‌تر از 60 ثانیه در مکالمات بین‌الملل (رومینگ) یک دقیقه محاسبه می‌شود.

باید به این موضوع توجه شود که پیش از سفر به خارج از کشور، شناسنامه تلفن همراه و آخرین صورتحساب پرداختی نزد اقوام درجه یک گذاشته شود تا درصورت مفقود شدن تلفن همراه در خارج از کشور، موضوع در دفاتر ایران قابل پیگیری باشد.

هم‌چنین در مسافرت‌های خارج از کشور خصوصاً به کشور عراق تحت هیچ شرایطی تلفن همراه را در اختیار دیگران قرار نداده و در موارد بازرسی و یا امانت گذاشتن در هتل اقامت، سیم کارت را از گوشی خارج کرده و نزد خود نگهدارند.

لازم به ذکر است که به دلیل تأخیر در دریافت اطلاعات از اپراتورهای کشورهای دیگر ممکن است هزینه مکالمات رومینگ در دوره‌های آتی نیز منعکس شود.

اما از نکاتی که مشترکان باید به آن در زمان خرید سیم‌کارت به آن توجه کنند این است که در زمان خرید تلفن همراه دقت شود که هزینه رومینگ یا مکالمه محاسبه نشده در صورتحساب‌های قبلی وجود نداشته باشد.

هم‌چنین درصورت دارا بودن کارت اعتباری از طریق پرتال همراه اول در هر کجای جهان می‎‎‎توان اقدام به پرداخت صورتحساب کرد و با توجه به گران بودن نرخ رومینگ بین‌‎‎‎الملل در اپراتورهای کشورهای دیگر و نیز محاسبه نرخ رومینگ آن اپراتورها به صورت دقیقه‌‎‎‎ای به مشترکان توصیه می‌‎‎‎شود از تکرار تماس‌های ناموفق بپرهیزند.

هم‌چنین مشترکان لازم است به خاطر بسپارند که شناسه‌‎‎‎های شارژ خود را پس از وارد کردن معدوم کنند تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

کد خبر 128503
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز