همشهری‌آنلاین: رییس پژوهشکده سلامت خانواده گفت: افزایش جمعیت بدون برنامه‌ریزی موجب تخریب محیط زیست می‌شود.

به گزارش ایرنا دکتر حسین ملک افضلی در همایش تاثیر شرایط محیطی بر سلامت باروری افزود: اگر فقط به افزایش جمعیت یک نگاه کمی داشته باشیم و به کیفیت این افزایش توجه نکنیم، برای رسیدن به اهداف 1404 کشور ، جمعیتی نخواهیم داشت که ما ر ابه اهداف و آرزوهایی که تعیین شده است برساند.

ملک افضلی که در خصوص محیط و بهداشت باروری در این همایش سخن می‌گفت، اطلاع رسانی صحیح به مردم از طریق رسانه‌ها، وجود یک اراده سیاسی و در اولویت قرار دادن سلامت مادر و کودک را از جمله راه حل‌های رسیدن به یک جامعه سالم در افق 1404 عنوان کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به سند چشم انداز 20 ساله کشور باید انسان‌های توسعه یافته در کشور داشته باشیم و قطعا محیط از اولویت‌های ماست و اگر می خواهیم نسل خوبی داشته باشیم ناچاریم به مساله تولید مثل توجه جدی تری کنیم و نکات کیفی آن را در کنار نگاه کمی در نظر بگیریم.

وی افزود: همانطور که محیط بر باروری تاثیر می‌گذارد، باروری نیز بر محیط تاثیر می‌گذارد و اگر باروری کنترل شده و تنظیم شده نداشته باشیم و جمعیت بدون برنامه‌ریزی افزایش یابد، محیط زیست جامعه با افزایش جمعیت تخریب شده و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و خشونت‌ها افزایش می‌یابد.

همایش بین‌المللی تاثیر شرایط محیطی بر سلامت باروری که امروز چهارشنبه 27 بهمن در تالار امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد تا روز جمعه 29 بهمن به کار خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 128490
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز