دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: در حالی که شمارش معکوس برای برگزاری جشنواره‌ فیلم فجرآغاز شده و تا شروع مهمترین رویداد هنری کشور کمتر از یک ماه فرصت باقی است، تا‌کنون عنوان تنها 10فیلم ایرانی شرکت کننده در بخشهای مختلف مسابقه سینمای ایران، مسابقه فیلم‌های اول و میهمان قطعی شده است.

هیات انتخاب متشکل از احمد امینی، حسن برزیده، عزیزالله حاجی مشهدی، مجید رضا بالا، یدالله صمدی، حسین کرمی، مجتبی مشیری و محمد حسین نیرومند که از روز 18 آذرماه کار خود را آغاز کرده بودند،  اسامی‌ 10 فیلم برگزیده از میان 67عنوان فیلم بلند سینمایی ارسال شده به دفتر جشنواره را اعلام کردند.

«مثل یک قصه» ساخته خسرو سینایی، «اتوبوس شب» ساخته کیومرث پوراحمد، «سنگ، کاغذ، قیچی»ساخته سعید سهیلی، «اخراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده نمکی، «پاداش سکوت» ساخته مازیار میری، «روز سوم» ساخته محمدحسین لطیفی، «بالاتر از آسمان»به کارگردانی فریدون حسن‌پور، «شب‌کایتها» ساخته حبیب‌الله بهمنی، «همیشه سربلند» ساخته سعید تهرانی و «آخرین ملکه زمین» به کارگردانی محمدرضا عرب اولین فیلم‌های راه یافته به بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر هستند.

ظاهرا فیلم‌های با موضوع انقلاب، دفاع مقدس و پایداری در این دوره از جشنواره حضور پررنگی دارند.

پیش از این نیز هیات انتخاب اعلام کرده بود تعداد فیلم‌های استاندارد و با کیفیت مطلوب قابل توجه است و در مقایسه با سال گذشته فیلم‌های امسال به لحاظ هنری رشد مطلوبی داشته‌اند.

کد خبر 12848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز