گروه شهری: ضرر اقتصادی سالانه استعمال دخانیات در کشور سالانه 9 هزار میلیارد تومان است.

سید محمد هادی ایازی، معاون ، اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در مراسم افتتاح نخستین جشنواره فرهنگی و اجتماعی شهر بدون دخانیات ضمن اعلام این خبر، با بیان اینکه مصرف سیگار در سن بالای 13 سال رو به افزایش است، گفت:

مسائلی از این دست ما را در شهرداری برآن داشت که به این موضوع به‌طور جدی بپردازیم. وی افزود: به همین منظور لایحه‌ای از سوی شهرداری تحت عنوان شهر عاری از دخانیات به شورای شهر ارائه شد که در ابتدای سال 89 به تصویب رسید. ایازی ادامه داد: در این زمینه کمیته‌ای برای مبارزه با مصرف دخانیات به ریاست مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر راه‌اندازی شده که با مشارکت بخش‌های مختلف شهرداری و سازمان‌های مردم‌نهاد، اقدامات خوبی برای مبارزه با مصرف دخانیات در سطح شهر به انجام می‌رساند. معاون شهردار تهران افزود: همچنین شهرداری تهران کلینیک‌هایی را برای ترک سیگار در سطح شهر راه‌اندازی کرده است.

تشکل‌های ضد‌سیگار

مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه استعمال سیگار باید به‌عنوان یک ضدارزش در جامعه نهادینه شود، گفت: 374 تشکل مردمی برای این منظور در سطح محلات شهر تهران راه‌اندازی می‌شود.
وی استعمال سیگار را دروازه ورود به مواد‌مخدر خواند و افزود:

مدیریت شهری باید به سویی پیش برود که استعمال سیگار به‌عنوان یک ضد‌ارزش در جامعه نهادینه شده و فرهنگ‌سازی مناسب در محلات سطح شهر به‌طور گسترده آغاز شود.طلایی گفت: سلامت مردم اصلی‌ترین سرمایه شهر بوده که در این راستا شهرداری و نهادهای مختلف با همکاری و تعامل مطلوب می‌کوشند بستری مناسب برای شهر عاری از دخانیات در تهران به‌وجود آورند.

بوستان‌‌ها، عاری از دخانیات

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران‌ در حاشیه جشنواره از راه‌اندازی 22 بوستان عاری از دخانیات در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: سازمان‌های غیردولتی مردم‌نهاد در این بوستان‌ها برای ارائه اطلاعات در مورد مضرات سیگار و جلوگیری از استعمال آن فعال شده‌اند و استعمال دخانیات در این مکان‌ها ممنوع می‌شود.

کد خبر 128297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز