مهدی تهرانی : مستقل ترین اثر نامزد شده برای دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم ، یک تریلر جمع و جور دو میلیون دلاری است که بی سرو صدا اکران شد ولی تحسین منتقدان و تماشاگران را برانگیخت.

استخوان زمستان / فیلم

پیش از این زمستان استخوان سوز در جشنواره ساندنس خوش درخشید و جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد و پس از آن بود که علیرغم اکران بسیار محدود ؛ توانست به درخشش ادامه دهد. دبرا گرانیک کارگردان این تریلر خوش ساخت 100 دقیقه ای  ، فیلمش را از روی اثری به همین نام نوشته دنیل وود رل ساخته و به تمامی نوول وفادار مانده است. به نوعی سال 2010 سال درخشش کارگردان های زن نامیده میشود و در این بین دبرا گرانیک شاید در راس این فهرست قرار گیرد.

استخوان زمستان سوز روایت زندگی پراز مشقت دختری به نام ری  است که تمام همت خود را مصروف یافتن پدرش کرده است. پدر ری که پیش از این سابقه دار بوده و بارها بدلیل جرائم مختلف از جمله مصرف مواد مخدر و خرید و فروش آن به زندان افتاده این بار بدلیل نپرداختن بدهی خود و نداشتن وثیقه برای گرو گذاشتن به سمت کوه ها فرار کرده است و بانک در صدد مصادره کردن خانه ی آنهااست.

 اگر ری بتواند پدر فراری و کله شق خود را پیدا کند و او راضی به برگشت شود، این امیدواری برای خانواده ری رنگ نخواهد باخت ، که در سرمای کشنده ی زمستان بی سرپناه بمانند . ری با انگیزه و عزم راسخ به سمت کوههای اوزارک روانه می شود غافل از اینکه در اولین قدم ها با مشکلترین حوادث روبرو خواهد شد...

استخوان زمستان در 4 رشته شامل بهترین فیلم سال ، بهترین فیلمنامه اقتباسی ، بهترین هنرپیشه نقش اول زن (جنیفر لورنس برای بازی در نقش ری دالی ) و بهترین هنرپیشه نقش دوم مرد ( جان هاوکس ) نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

کد خبر 128268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز