«لولا» نهمین فیلم‌سینمایی بریلانته مندوزا، فیلم‌ساز فیلیپینی، قصه دو مادر بزرگ و نوه‌های آنان را تعریف می‌کند.

590

2 پسر بچه کوچولوی فیلم مرتکب کارهای اشتباه شده‌اند و مادر بزرگ‌های آنان تلاش می‌کنند تا مشکل دو نوه خود را حل کنند. قصه فیلم به صورت موازی تلاش‌های دو مادر بزرگ را به نمایش می‌گذارد. فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فجر حضور دارد، به همین خاطر ترجمه یک گفت‌وگوی اینترنتی با مندوزا را برایتان می‌آوریم.

  • در باره تفاوت‌های بین فیلم‌های خود و سینمای مردم‌پسند فیلیپین صحبت می‌کنید؟ چگونه به سبک فیلم‌سازی فعلی خود رسیده‌اید؟

 فیلم‌هایی که می‌سازم مقداری با سبک غالب فیلم‌های سینمای کشورم تفاوت دارند. در سینمای فیلیپین معمولاً ملودرام‌های خانوادگی تهیه و تولید می‌شوند که ستارگان سرشناس در آنها بازی می‌کنند. من در «لولا» از هر دو گروه بازیگران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای استفاده کرده‌ام. سعی می‌کنم برای فیلم‌هایم از بازیگران مشهور کمک نگیرم، زیرا آنها در جلوی دوربین سعی می‌کنند سبک خودشان را به حال و هوای فیلم تحمیل کنند. با آن که نوع فیلم‌هایی که می‌سازم متفاوت از کار بسیاری از همکارانم است، ولی دلم می‌خواهد کارهایم بتوانند با عموم تماشاگران ارتباط برقرار کنند.

  • دوست دارید فیلم‌هایتان در کجا به نمایش عمومی در آیند؟

 بیشتر از هر جای دیگر، دلم می‌خواهد مدارس و دانشگاه‌ها مکان اصلی نمایش فیلم‌هایم باشند. احساس می‌کنم مدارس در مقایسه با سینماها محل بهتری برای نمایش آنها هستند. وقتی فیلم شما در یک سینمای عمومی نمایش داده می‌شود، برای دیدن آن باید پول خرج کنید، ولی نمایش فیلم‌ها در مدارس رایگان است. از آن‌جا که فیلم‌های من کم‌خرج هستند، نمایش عمومی‌شان در مدارس لطمه مالی زیادی به تهیه‌کنندگان آن نمی‌زند.

  • در فیلم‌های سینمایی کمتر اتفاق می‌افتد که پیرزن‌ها یا بچه‌ها نقش اصلی را بازی کنند، ولی شما از هر دو گروه فوق برای نقش‌های اصلی استفاده کرده‌اید.

 قصه فیلم من ایجاب می‌کرد که این کار را بکنم. به صرف این‌که در قصه‌ای چند شخصیت بچه یا پیر وجود دارد، از ساخت آن کناره نمی‌گیرم. نکته مهم این است که یک قصه را خوب تعریف کنیم. اگر لازم باشد این قصه با کمک شخصیت‌های پیر یا کودک و نوجوان گفته شود، از انجام آن کار فرار نمی‌کنم. من همیشه در حال یادگیری هستم و با هر فیلمی که می‌سازم، سعی می‌کنم کار تازه‌ای ارائه دهم.

  • فکر می‌کنید فیلم‌های سینمایی می‌توانند تأثیر زیادی بر روی تماشاچی خود بگذارند؟

 بله و اهمیت سینما هم در همین است. ما به کمک فیلم و سینما می‌توانیم به مردم عادی کمک کنیم تا بهتر زندگی کنند.

کد خبر 128246
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز